Kaffekoppen skrev::)
Vad blev din produktionskostnad?
För alla kablarna? Tja, det blev väl ca. 3000:-
Och de är inte till salu, inte än iaf
Moderator: Redaktörer
JockScott skrev:1:a kabeln klar:
Nån som vill köpa, endast 1995:-/st!
IngOehman skrev:JockScott skrev:1:a kabeln klar:
Nån som vill köpa, endast 1995:-/st!
Coolt med en kabel som ser ut som de gjorde för sisådär 60 år sedan, till brödrosten.
Har en (b.r.) på landet med en kabel som ser ut nästan prexis så där. Nästan alltså, med mörkbruna
bakelitkontakter i änderna å ormmönstrad flät-strumpa i svart och nå'n brun nyans, runt sladden.![]()
Hoppas den kommer att revolutionera din upplevelse av ljudkvalitet i dett hem!![]()
Vh, iö
Kaffekoppen skrev:Jag som trodde de hade samma funktion
Grismannen skrev:ursäkta en näsvis fråga men om det inte är skillnad på strömkablar och strömkablar varför lägga ner tid och pengar på att bygga några som du gjort?
Mvh// Matte.
Grismannen skrev:JockScott skrev:En tilläggsfråga.
Vilken av sidorna är vanligtvis nolla alt. fas om man kollar rakt ner i kontakten med pinnarna ifrån en? (och kabelsidan mot en)
Antog att det skulle vara märkningar (symboler) i kontakten för nolla/fas men ser inget sådant.
Det spelar ingen roll då stickkontakten kan roteras 360 grader i uttaget. Märk upp sidan på proppen med lite färg så du vet var fasen sitter. Gör likadant med uttaget.
Mvh// Matte.
bomellberg skrev:Grismannen skrev:JockScott skrev:En tilläggsfråga.
Vilken av sidorna är vanligtvis nolla alt. fas om man kollar rakt ner i kontakten med pinnarna ifrån en? (och kabelsidan mot en)
Antog att det skulle vara märkningar (symboler) i kontakten för nolla/fas men ser inget sådant.
Det spelar ingen roll då stickkontakten kan roteras 360 grader i uttaget. Märk upp sidan på proppen med lite färg så du vet var fasen sitter. Gör likadant med uttaget.
Mvh// Matte.
Att stickkontakten kan roteras 360 grader är ju inget större problem eftersom den då hamnar rätt igen.Det är värre att den kan roteras 180 grader...
I övrigt: Grattis till ett snyggt slutresultat!
Svante skrev:OT: finns det några kablar som inte är avsedda för ström?
Det blev ju snyggt till sist, iaf!
Ragnwald skrev:Antar att du dragit din nya kabel direkt från proppskåpet, ingen kabel är bättre än sin svagaste del. Ännu häldre från huvudproppskåpet i trädgården.
Har för mig att ämnet varit upp tidigare.
Ragnwald skrev:Antar att du dragit din nya kabel direkt från proppskåpet, ingen kabel är bättre än sin svagaste del. Ännu häldre från huvudproppskåpet i trädgården.
JockScott skrev:Ragnwald skrev:Antar att du dragit din nya kabel direkt från proppskåpet, ingen kabel är bättre än sin svagaste del. Ännu häldre från huvudproppskåpet i trädgården.
Tycker du det ser ut så?
Läs ursprungsfrågan, jag är inte intresserad diskutera hur långt tilbaka jag måste dra kabeln, vilken kabel som är bäst eller varför det skulle bli sämre av denna 2m kabel.
Jag har nog själv den kompetens att avgöra själv vad som passar bäst.
Grismannen skrev:Svante skrev:OT: finns det några kablar som inte är avsedda för ström?
Det blev ju snyggt till sist, iaf!
Vad kallar man fiber då? Dom kallas väll kablar eller?
Grismannen skrev:Förstår inte varför det som du gjort anses som fel, det blir ju bara som en "förlängning" av apparatens chassi. Jag kan inte se att det ena skulle vara bättre/sämre än det andra. Jordpunkten är ju den samma.
Mvh// Matte.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster