A. Jag är inte alls intresserad av HiFi-/hemmabio-apparater utan vill bara att de skall fungera och ge mig en perfekt öppning till musikens och/eller filmens värld!
Jag tycker oftast att det är frustrerande när apparater går sönder och/eller när nya system ersätter gamla så att en eller flera av de apparater jag har behöver bytas, och potentiellt den phonogram/videogram-samling jag har blir föråldrad. Jag vill kunna spela allt programmaterial jag har och vill absolut inte behöva ägna en massa energi åt anläggningen. Den skall bara fungera.
...eller...
B. Jag gillar musik, men är kanske ändå inte riktigt lika intresserad av musik som av hifi-apparater. Jag fascineras av HiFi-apparater och de upplevelser (ibland utöver mina vildaste fantasier!) som de, när allt är som bäst, har givit mig.
Jag tycker de gör tillvaron spännande, och det är alltid samma fantastiska känsla att få hem en ny apparat och se vilka nya höjder den kan ta mig till. Rockader i anläggningen förhöjer hobbyn och jag byter gärna apparater. Därför provar jag ofta nya apparater. En enda apparat kan ju ge mig en helt ny skivsamling!
Nu är det här ju inte en röstningstråd främst, utan en där man kan berätta. Men man får rösta också.
Kom då ihåg, att även om det kan finnas en typ C och D... också, så räknar vi A+B som 100 %.
Om du känner igen dig till 10% i A och till 30% i B (resten i något annat) så är det alltså 25% A, 75% B du skall rösta på. Åsikter utanför A och B struntar vi i alltså, eftersom det bara är balansen mellan dem vi undersöker.
Vh, iö