Piotr, det är på det viset att jag byggde lite elektronik i tonåren och sedan tog andra intressen över. På äldre dar har jag börjat greja lite med detta igen på mycket elementär nivå. ( spänningsdelare och opampkopplingar mest )
Du får gärna beskriva denna koppling till balaserad drift lite mer utförligt om du vill Piotr.
Hur mycket prestanda tror du man förlorar relativt en ortodoxt balanserad signal i mitt fall?
Kommer den att spöa Sentec PA9 tex?
Utgångspunkten är Orions delningsfilter som ger drivsignalen. Filtret är baserat på OPA 2134 som ska kunna dra laster ned till 600 Ohm rätt komfortabelt vad jag förstår.
Jag kör diskanterna med Sentec PA9:or, mellanregistren med en Adcom GFA-535 II och basarna med en Behringer A500 och det fungerar bra och det låter jättefint.
Problemet är att jag skulle vilja kunna spela starkare och flaskhalsen är basarna som med råge kan skjuta talspolarna ur magnetgapen om man blir för inspirerad. Det smäller förfärligt. ( speciellt när man ser film )
Lösningen är basmoduler så jag börjar därför med en till Orion individuellt avpassad påbyggnad ( Orion/Thor ASP ) av filtret samt konstruktion av ett " infra-system "

då jag har baselement som ligger. Blir tvungen att "konstruera" lite själv eftersom löptidskorrigering och eq blir annorlunda än för Thor-basarna uppsatta hemma hos SL.
När det fungerar och rummet är ordnat lite bättre tänker jag hänga på mer diskanter, men det känns ganska avlägset i dag. Upplever inga problem i det registret alls och det finns fortfarande skivor att köpa, vilket känns mer aktuellt.
Samtidigt skulle det va kul att bygga en bra förstärkare; Det har jag aldrig gjort. Förstärkar-dist är ingen större issue under 1200 Hz tycker jag så jag satsar hårdast på diskanternas drivning. Är däremot osäker på hur smart det är att köra 2 diskanter paralellt med PA9 då impedansen då är nere på dryga 2 Ohm mellan 2 och 6kHz. Därav mitt intresse för detta nya bygge.
Säg vad du tycker vettja!
/AP