Moderator: Redaktörer
Kaffekoppen skrev:Jag tycker aldrig att en bilbas är ett alternativ för mig
Termos_friend skrev:Edit: Jag ska bygga en hel högtalare, inte bara en subbas. Måste ha lite ordentlig bas så jag kan lyssna på Nosiemaker med Infected Mushroom ordentligt.. Dock så lyssnar jag på väldigt blandat musik. Så den ska var allround. Men man blir härligt omruskad av en 15 om det behövs
Ok, tack för era svar.
Jag varken har eller är insnöad på bilbasar. Tanken var att jag skulle få en liten portad låda med ett stort element.
Tanken var en 15" med dubbla 6,5 till mellanregister med horn eller vanlig diskant. Jag är öppen för ideer och förslag...
Min tanke var att bygga i samma stil som BC Acoustique, dvs med basen monterad på sidan.
Som det låter på dom flesta av er så är inte bilbasar någon höjdare. Vad finns det mer för element som kan tänkas klara sig i en låta på +- 80 liter?
Jag känner inte till hur alla parametrar påverkar ett element.
Jag är öppen för ideer... Finns det någon rekommenderad läsning om detta, böcker... etc?
Prismässigt skulle jag kunna tänka mig att lägga upp mot 5000kr/bas. Men helst inte om det inte behövs. Jag är för tillfället i USA, om någon känner till något bra element som kan vara billigare här och är värd att kolla upp?
Cheers...![]()
då ligger marknaden öppen för dig en ritigt bra 15 tummare
http://www.creativesound.ca/
och en hel del andra intressanta element och det är inget skit
Termos_friend skrev:då ligger marknaden öppen för dig en ritigt bra 15 tummare
http://www.creativesound.ca/
och en hel del andra intressanta element och det är inget skit
Hyfsat rörig sida...
Vad har du för budget totalt?
Då kanske det blir förvånande att jag föreslår en kopiering av det här projektet.
Det är visserliggen ingen 15" bas i systemet, men det är två extremt duktiga 8" som pumpar ut rejält med tryck.
Kalejdokom skrev:Till topic... Bilbas hemma!
Termos - 30k för ett bygge med 15" basar är orättfärdigt! Sansa dig, bygg för 10k, skänk 1k till Rädda Barnen och köp 126 CD-skivor att njuta av istället - Lycka till.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 210 gäster