Moderator: Redaktörer
phloam skrev:Vad är det för element i dem, märke alltså?
zapanasta skrev:men 5061 lådorna låter så pass mycket bättre så jag tror att ett par renoverade såna här sonab lådor inte når upp till dom heller.Mvh.
meanmachine skrev:Jag tänkte tvärt om. Här har 8071 passerat raskt igenom.Väldigt murrigt och mycket ljud men inte den harmoni och korrekthet jag eftersökte.
subsand skrev:Kjell du vet väl att meanman är som ett svart hål för hifi-produkter - All hifi strävar mot honom och stannar sen där.
meanmachine skrev:subsand skrev:Kjell du vet väl att meanman är som ett svart hål för hifi-produkter - All hifi strävar mot honom och stannar sen där.
Hehe. Jo det är väl till stor del sant. Dock har jag avyttrat en del med tiden också tyvärr. Jag skulle haft en enorm lagerlokal. Mina 8071 skulle nog fått stannat om inte det var dax för en näraliggande omkantning och jag kände inte direkt kärlek så det var enkelt att hiva dem. Sen finns det ju flera av dem.Så i framtiden och speciellt då jag lärt mig omkantning. Detta är ju ett trubbel i nordland. Dyrt att frakta och kanta.
Ock nya kondensatorer låter 8071 jättebra.Hade 3 par ett tag,ett par sålde jag och dom andra 2 paren har mina 2 tonårssöner.så dom finns kvar.Mvh.Kjell_Kranzberg skrev:meanmachine skrev:subsand skrev:Kjell du vet väl att meanman är som ett svart hål för hifi-produkter - All hifi strävar mot honom och stannar sen där.
Hehe. Jo det är väl till stor del sant. Dock har jag avyttrat en del med tiden också tyvärr. Jag skulle haft en enorm lagerlokal. Mina 8071 skulle nog fått stannat om inte det var dax för en näraliggande omkantning och jag kände inte direkt kärlek så det var enkelt att hiva dem. Sen finns det ju flera av dem.Så i framtiden och speciellt då jag lärt mig omkantning. Detta är ju ett trubbel i nordland. Dyrt att frakta och kanta.
Men med nya skumkanter...
zapanasta skrev:Hej,man kan ju dra en paralell mellan bilar ock högtalare,en del gillar nya bilar som går tyst ock fint,växlarna glider i obemärkt ock det är alldeles tyst i kupen.Sen finns det såna som mig,om jag hade råd skulle jag ha en muskelbil från slutet av 60 talet med en v8 i.
zapanasta skrev:Hej,man kan ju dra en paralell mellan bilar ock högtalare,en del gillar nya bilar som går tyst ock fint,växlarna glider i obemärkt ock det är alldeles tyst i kupen.Sen finns det såna som mig,om jag hade råd skulle jag ha en muskelbil från slutet av 60 talet med en v8 i.Dom dundrar ock skramlar bra mycket mer än en ny bil men ach så mycket roligare dom är(vilket ljud det är i dom motorerna).men inget av det är ju fel,vi gillar olika saker,tur är väl det.Mvh.
Hej,ta du ock lyssna å ett par i stället innan du dömer ut dom.Jämför dom gärna mot nån annan högtalare av känt fabrikat så kanske du ändrar uppfattning. . Skulle va jä kul att ordna en blindtest,viken katastrof det skulle bli för vissa.Ragnwald skrev:Luxor, hörs ju på namnet att det är något alldeles extra.
Vem/vilka var nu chefkonstruktören ?
Fjonkalicious skrev:Min mamma har en Volvo C30 2.0D...med sexväxlad låda. Den har helt ok precision, men jag är fortfarande förvånad över hur mkt lättare växlarna glider på min P1800ES-72. Går utvecklingen framåt överallt?
Det finns iofs många punkter som gått framåt, hehe, ljudnivån är inte att leka med. Isoleringen från huven är borta, växellådsdamasken är för närvarande av(för att jag fick växelspaken i näven) och isoleringen i torpeden är kass och det är en läcka på grenröret och diverse lister läcker runtom i fönster och dörrar. Snacka om oväsen.![]()
![]()
Inte så fint ljud som i en v8...
staffanw skrev:Fjonkalicious skrev:Min mamma har en Volvo C30 2.0D...med sexväxlad låda. Den har helt ok precision, men jag är fortfarande förvånad över hur mkt lättare växlarna glider på min P1800ES-72. Går utvecklingen framåt överallt?
Det finns iofs många punkter som gått framåt, hehe, ljudnivån är inte att leka med. Isoleringen från huven är borta, växellådsdamasken är för närvarande av(för att jag fick växelspaken i näven) och isoleringen i torpeden är kass och det är en läcka på grenröret och diverse lister läcker runtom i fönster och dörrar. Snacka om oväsen.![]()
![]()
Inte så fint ljud som i en v8...
Fjonkalicious: alla fel du beskriver på din P1800 är väl rent slitage och jag undrar hur din mammas C30 ser ut om 30-35 år![]()
/staffan
staffanw skrev:
Fjonkalicious: alla fel du beskriver på din P1800 är väl rent slitage och jag undrar hur din mammas C30 ser ut om 30-35 år![]()
/staffan
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 67 gäster