Moderator: Redaktörer
Kaffekoppen skrev:Det finns tätningslist på hifikit för det.
Det kan ju vara bra att kolla statusen på anslutningspanelen och på diskanten med. Skruva fast elementet lagom, inte för jävla hårt då kan plasten på diskanten spricka. Tätningslisten till diskanten delas på längden.
Kaffekoppen skrev:Den har en klisterbaksida som man sätter fast precis efter kanten runt hålet.
Kaffekoppen skrev:Ps... Ingvar har demokväll nu.
Svante skrev:Hmm, en stilla undran: Varför använder man inte silikon eller nåt? Då blir det ju ingen skarv som det kan läcka i. Nq brukar ju använda vitlim.
Kaffekoppen skrev:Silicone är väl okej, men varför tjaffsa med det när det finns en perfekt produkt redan?
Svante skrev:Ja, jag tror inte att Ingvars svårighet är något som han lyckas täta med på sina egna högtalare, utan att hitta något som alla hembyggare får till med ett bra resultat. Det är en helt annan sak.
Jo, på tyst läge i bröstfickan (sätter en krona)Jax skrev:shifts skrev:Oj, då hoppas jag att mobilen inte låg i demorummet.
Nej det gjorde den inte
shifts skrev:Skulle precis ta och beställa lite tätningslist från Hifikit, kostar 8 kronor för 2 meter. Med frakt: 157 kronor!
Finns det någon vänlig själ här som har lust att hjälpa mig med lite tätningslist kanske? Behöver ju knappst två meter, utan precis så det räcker till hålet i baffeln där baselementet ska sitta.
shifts skrev:Har aldrig beställt från Hifikit tidigare, men det är vad deras sida berättade för mig precis innan jag skulle lägga beställningen.
Roger: Tack för den infon.
Kaffekoppen skrev:Den har en klisterbaksida som man sätter fast precis efter kanten runt hålet.
Kaffekoppen skrev:Svante skrev:Ja, jag tror inte att Ingvars svårighet är något som han lyckas täta med på sina egna högtalare, utan att hitta något som alla hembyggare får till med ett bra resultat. Det är en helt annan sak.
Det är helt enkelt busenkelt med hifikits tätningslist. Det är nästan den bästa produkten de har
så jävla bra är jag på att följa bruksanvisningarIngOehman skrev:Kaffekoppen skrev:Den har en klisterbaksida som man sätter fast precis efter kanten runt hålet.
Nej, tätlisten skall fästas på baksidan av elementen (eller anslutningspanelen) precis innanför skruvhålen, inte mot lådan. Det framgår med önskvärd tydlighet av monteringsbeskrivningen.
Vh, iö
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster