Hej MP
Du gissade faktiskt rätt. Mark Levinson är rätt svar.

Dock skall jag förklara hur jag kom fram till denna rebus.
Peter Forsell hade en kort affär med Mark Levinson som ville sälja Forsells CD-drivverk under sitt eget varumärke eller åtminstone i sina egna butiker.
Bo Bengtsson hade en längre affär med Mark Levinson i och med Red Rose Music och deras högtalare.
Stig Carlsson byggde också högtalare åt Mark Levinson och hade därmed en affär med Mark.
Jag vill först påpeka att den elektronik som gavs ut under namnet Mark Levinson på den tiden som Stig Carlsson hade ML-förstärkare inte har något med personen Mark Levinson att göra.
Den högtalare som Stig dimensionerade åt personen Mark Levinson på den tiden som Mark Levinson fortfarande ägde sitt företag var en ”liten” basmodul med dom däringa Hartley basarna.
Den ”pyttelilla” Basmodulen var ”endast” på ynka 1700 liter (1,7 kubikmeter) om jag inte minns fel. Principen var sluten låda och jag tror det användes 5 tums tjocka ekplank. En del kallade dom för kolonistugor.
Dessa basmoduler spelades på under Glottas (Dimitri Sovré) mässdagar på Park Hotel där Mark Levinson himself ”spelade” på sitt kompletta system.
Var kommer då Roger Sperrling in i bilden? Ja, den ”gode” Roger var på denna demo. Det skall sägas att jag personligen inte var där som väl var men Dimitri o jag har gemensamma nära bekanta och han var där. Dimitri har ju även han gått ur tiden.
På den tiden hade Mark Levinson lite speciell och extravagant klädsmak. Leopardskinnskor var på tapeten. Det skall man inte ha på sig då den ”gode” Roger är i farten, speciellt inte då ens stereoprylar kostar enonhalv förmögenhet.
Som sagt, det blev vilt slagsmål och den ”gode” Roger fick in sin känga rakt på det allra heligaste.

Mark Levinson blev golvad och Roger förpassades ut. Mycket märklig händelse.
Så, även Roger har haft en affär med Mark Levinson men kanske inte på det allra gemytligaste sättet. Dock undrar jag om somliga andras affär var särskilt gemytligt heller fast då på ett mindre vilt sätt förstås.
MP du hade i stort sätt en riktigt bra score. My Congratulations.
Sens moral: Då ni ska träffa Roger Sperrling, skippa leopardskinnskorna, jag rekommenderar heller inte någon Kungspandapälshatt eller delfin i lunchlådan.
Väl mött
PS
PS: Jag kommer även att återkomma till mina träffar med Roger Sperrling då Roger visar en helt annan och mycket hjärtlig sida av sig själv. Han är mångfacetterad, den gode Roger.
PS