Moderator: Redaktörer
m3u, pls, cueTumme skrev:Någon annan som har problem med att få kontakt med Freedb databasen?. Det står serverfel. Har fungerat ända tills för någon timme sedan.
typiskt nu när jag kommit igång med rippningen. Hoppas det bara är tillfälligt.
Thomas
Tumme skrev:Någon annan som har problem med att få kontakt med Freedb databasen?. Det står serverfel. Har fungerat ända tills för någon timme sedan.
Thomas
Svante skrev:Tumme skrev:Någon annan som har problem med att få kontakt med Freedb databasen?. Det står serverfel. Har fungerat ända tills för någon timme sedan.
Thomas
Jag hade jätteproblem med det igårkväll.
Svante skrev:Finns det nåt trevligt program som kan konvertera flac -> mp3 i batch? Jag har allt mitt flacat, men det vore bra att ha mp3-versioner också till mp3-spelarna.
Alltså, jag vill bara tala om var rotmappen till mina flacar är, så ska den generera ett likadant mp3-träd.
Tumme skrev:Freedb databasen verkar vara nere igen då kan inte rippa så jag får väl prova och ställa några frågor under tiden.
När man hämtar album covers i Tag&Rename och skriver taggarna på mp3 filer så syns det att den lilla bilden (med berg och sol) bli ibockad på varje låt, men i FLAC så finns inte dom små bilderna med. Skrivs inte "Save cover art into file tag" in på FLAC filerna?.
I Strauss/Martins guide där han visar artisten M.I A så står det något om Album volume adjustment -7.28 dB och volume adjustment 7.04 dB. Vad betyder det?. Vill man ha det?
Thomas
Micke65 skrev:dbPoweramp använder jag för att batchkonvertera (och rippa till flac), funkar skitsmidigt.
flac2mp3 funkar också, dock pyssligare. Körs genom doskommandon.
/Micke
Svante skrev:Micke65 skrev:dbPoweramp använder jag för att batchkonvertera (och rippa till flac), funkar skitsmidigt.
flac2mp3 funkar också, dock pyssligare. Körs genom doskommandon.
/Micke
Hmm, dBpoweramp verkar bara vara en demo för konvertering till mp3. Dessutom kan den inte skapa ett träd med samma struktur som ursprungsträdet.
Eller är jag blind...
Svante skrev:Alltså, jag vill bara tala om var rotmappen till mina flacar är, så ska den generera ett likadant mp3-träd.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 44 gäster