Harryup skrev:Jax skrev:Harryup skrev:Jag tycker det verkar som om ni tror att transparens existerar i verkligheten ur en anläggning.
Naturligtvis är det inte så.
Vet inte vem du syftar på men för mig är transparens ett mål att sträva efter, väl medveten om att jag aldrig kommer att nå fram. Det är dock för mig ingen ursäkt för att överse med en färgande apparat.
Dessutom tror jag nog att sannolikheten för att en kombination blir transparent är stor om de ingående delarna är det.
Håller med.
Bara att hur vet man att delarna är det, dvs transparenta? F/E-test går att göra med framgång på appratar med ingångar och utgångar. Men annars så är det upp till en själv eller man litar på någon annans öron.
mvh/Harry
Litet OT: F/E test av cd eller DVD kan göras med hyfsad precision också.
( Kunde inte vara tyst ).
Harryup har ju rätt i att en perfekt transparent kedja aldrig kan uppnås, men man kan komma nära.
Väljes t.ex. en hyfsat transparent, F/E testad Cd-spelare tillsammans med en dylik förstärkare är det ju bara högtaleriet kvar att försöka finna. Och det är ju, förvisso knappast någon lätt uppgift- här får en stor del av subjektivitet, enligt undertecknad, fritt spelrum, det är ju individen som skall leva med återgivningen.
Sedan finns det ju högtalare som verkligen eftersträvat en reproduktion av materialet som finns inspelat. Carlsson OA 52 är väl ett lysande exempel på detta, m.fl.
V. H. Richard.