meanmachine skrev:Du har ju så klart testat många av dem?
Har subjektivt lyssna på massa, men det säger ju inte mycket hur prestandan verkligen är.
Moderator: Redaktörer
meanmachine skrev:Du har ju så klart testat många av dem?
subjektivisten skrev:meanmachine skrev:Du har ju så klart testat många av dem?
Har subjektivt lyssna på massa, men det säger ju inte mycket hur prestandan verkligen är.
Britt-Gunnar skrev: det är ju människor som "verkligen" skall lyssna på det
Britt-Gunnar skrev:det säger väl en hel del om hur prestandan är det är ju människor som "verkligen" skall lyssna på det, jag köper i alla fall inte stereo för att en maskin skall lyssna på den
Ragnwald skrev:Britt-Gunnar skrev: det är ju människor som "verkligen" skall lyssna på det
Jo, men ärligt, skulle du stå ut med att lyssna år ut och år in på din apparat och samtidigt vara medveten om att den mäter så illa att den inte klarar hifinormen?
Vill man veta hur ens apparater mäter?
Jag vill, för hur ska jag annars kunna avgöra hur och vad olika apparater påverkar mina musikupplevelser.
Kanske jag vill ha en viss karaktär (färgning), ok, men då ska det vara medvetet val.
Ed. stavfel.
Den enda betydelsen man kan vara överens om är att det betecknar prisläget. Alla andra betydelser är subjektivt personliga, och undandrar sig således ett gemensamt betraktelsesätt.Johan_Lindroos skrev:Eftersom de flesta som deltagit i tråden inte är överens* om vad begreppet "High End" innebär, försvårar det diskussionen avsevärt.
Almen skrev:Den enda betydelsen man kan vara överens om är att det betecknar prisläget.
Alla andra betydelser är subjektivt personliga, och undandrar sig således ett gemensamt betraktelsesätt.
Så fort man börjar prata om design, prestanda, kvalitet, etc så är man inte överens längre.
:DJohan_Lindroos skrev:Almen skrev:Den enda betydelsen man kan vara överens om är att det betecknar prisläget.
Det kan jag inte ställa mig till att vara överens om!
phloam skrev:High End är för mig HiFi på steroider - både vad gäller attityd, prislapp, design, livsstil/status, placebo-knarkande osv.
Almen skrev:Den enda betydelsen man kan vara överens om är att det betecknar prisläget.
mapem skrev:hi end betyder inget annat än att något är i övre ändan av något, t ex en tillverkares dyraste prylar.
Men... det var ju det jag sade!Magnuz skrev:Almen skrev:Den enda betydelsen man kan vara överens om är att det betecknar prisläget.
Nä.Den betydelsen är direkt osann: Det finns fall med produkter där båda räknas som hi end men prisskillnaden är flera hundra tusen. Jag tycker mapem sade det bäst:
mapem skrev:hi end betyder inget annat än att något är i övre ändan av något, t ex en tillverkares dyraste prylar.
Och vad innebär "prestera tekniskt i högsta divisionen"?Conan skrev:En apparat som inte presterar tekniskt i högsta divisionen kan aldrig vara "high end" oavsett hur dyr den är som jag ser det.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster