Moderator: Redaktörer
Är du säker på det? Är det inte bättre att spela på de par högtalare som låter mest detaljerat? Det behöver ju inte ha så mycket med transientsnabbhet att göra, i en riktning då och i ekofritt rum i fallet elektrostat.Harryup skrev:Och om det är fel när det gäller mikrodynamik man vill åt så är det ju bäst att spela på en transientsnabb högtalare typ elektrostat som ändå inte går att simulera helt perfekt.
Harryup skrev:Martin:
Ja det är jag för om det är små snabba transientförlopp man vill lyssna på så gäller elektrostat eller horn.
Vanliga högtalare hur bra dom än låter hinner inte med, särskilt inte med typ långslagiga 8".
om det är fel när det gäller mikrodynamik man vill åt så är det ju bäst att spela på en transientsnabb högtalare typ elektrostat
Harryup skrev:Citerar Markih:
"Helt sant att olika laster kan ge lite olika resultat."
Så vem vill ha en sådan test?
Definitivt inte jag.
Eftersom man inte kan höra "rätt skillnad" utan man får en annan skillnad möjligen.
Så vilka andra tycker detta är bra? En referens?
Nån enda?
Harryup skrev:Ok Martin, skall inte haka upp mig på att den inte visar en riktig skillnad.
Så vem förutom LTS gillar denna test och kan se dess förtjänster och använder denna test?
Nån enda? Någonstans i världen?
Harryup skrev:Och förstora felen? Till vilken nytta? Finns det fel så räcker väl det? Då lyssnar man ju återigen inte på det man hör när man spelar en skiva.
Flint skrev:Dahlqvist
Hur stor är den statistiska (o)troligheten att en först. som klarar f/e med beröm godkänt också låter bra vid vanlig lyssning?
Flint skrev:Jo jag vet det men gissa kan jag göra själv.
Min fråga var dock ställd så att jag vill veta hur gemene man uppfattar en f/e-certifierad förstärkare. Alltså hur många % av en statistiskt genomsnittlig lyssnargrupp tycker att den låter subjektivt bra vid normal användning.
Ett bevis på om testet har något egentligt generellt berättigande?
Flint skrev:Dahlqvist
Vi pratar inte om mig nu. Jag har väldigt klart för mig vad jag tycker. Jag vill fortfarande veta om gemene man uppfattar fördelarna med en f/e-certifierad förstärkare eller om förträffligheten bara "hörs" för den invigde. Jämför med dyrkabeldebatten. Bevisa i en a/b-test att fördelarna statistikt kan säkerställas. Då kommer jag att tro på idén. Inte förr.
Flint skrev:Nattlorden
Jo jag vet det men gissa kan jag göra själv. Min fråga var dock ställd så att jag vill veta hur gemene man uppfattar en f/e-certifierad förstärkare. Alltså hur många % av en statistiskt genomsnittlig lyssnargrupp tycker att den låter subjektivt bra vid normal användning. Ett bevis på om testet har något egentligt generellt berättigande? Jag ser frågan som motiverad eftersom testets förträfflighet har framhållits vid "ett flertal tillfällen" liknande tjatet om dyra kablar. Varför inte göra en a/b-test mellan f/e-riktiga och icke f/e-riktiga förstärkare?
Flint skrev:Jag vill fortfarande veta om gemene man uppfattar fördelarna med en f/e-certifierad förstärkare eller om förträffligheten bara "hörs" för den invigde. Jämför med dyrkabeldebatten. Bevisa i en a/b-test att fördelarna statistikt kan säkerställas. Då kommer jag att tro på idén. Inte förr.
EngelholmAudio skrev:Men F/E-tester är jag inte överens med map den verkliga nyttan. Inte för mig själv (och säkert inte många andra heller).
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot] och 21 gäster