Har varit passiv gäst på detta forum ett tag, är en självlärd hemmapulare, så nu har det kommit fram till att uppdatera hemmabion, HSB verkar ha börjat på gravstenen till mina högtalare.
Kan inte påstå att jag är en finsmakare, det är mer så att jag vet vad jag gillar men kan inte gå in på detaljer om det. Hursomhelst, TV:n sitter på väggen, tyckte det vore trevligt med högtalare som kan göra den sällskap.
Jag har lyssnat på en Jamo uppsättning som jag fastnade för, D 6 hette den ser att det finns en som heter D7 också, det är en LCR högtalare som är platt, dock så kostade den billiga varianten 4000kr/st.
Jag har letat sökt men inte hittat någon som har snickrat ihop liknande hemma. Så jag vänder mig till Forumets medlemmar, jag har en siffra i huvudet som säger att 1000-1500 kr för komponenter per högtalare skulle passa mig, jag skulle helst se att högtalaren är nära 11cm djup som min TV bygger ut från väggen samt att de ska kunna monteras på väggen. Övriga mått är fria inom rimliga gränser.
Det skall på sikt utökas med en sub.
användningsområde är hembio, musik allt ifrån jazz till hip-hop och hårdrock.
Jag kommer att dokumentera allt, så om ni har några ideér som är värda att prova så anmäler jag intresse som labbråtta, har dock ingen möjlighet att mäta upp, bara ge en objektiv uppfattning.