Hej.
Jag började med dåliga mobiltelefonbilder (tagna med en Sony Ericsson P1i) på prylarna på landet längre upp i tråden.
Här kommer nu några bilder på vad jag har hemma i stan, både sånt som används och sånt som står nere i källaren. De är tagna med min KonicaMinolta A200.
En Tandberg Sölvsuper 11-73, som ägts av mina föräldrar. 2x20W i 4 ohm, antagligen samma förstärkare som i den TR 200 vi har på landet. TR 200 har bara FM-band medan Sölvsupern dessutom har LV, MV och KV.
Den står ovanpå min allra första stereoförstärkare, en Lenco ST 3000, som är på 2x15W.
Ett par V-1-or, lite skamfilade, också från mina föräldrar.
Det var källarfynden. Här är det som jag använder i dag.
Först en bild på alltihopa.
Uppifrån och ner en Thorens TD 150, en Arcam tuner, Naim CD3 och Nait3 samt längst ner en Technics M-65. Skivspelaren och kassettdäcket är klart vintage medan Naimapparaterna i klassiskt olive-uförande blir det om några år och tunern är några år gammal bara.
TD 150 MkII med Tandberg-logga.
Armen TP 13A i närbild, "kularmen", anses av en del vara lika bra som modernare armar.
Shure M-75, klassisk pickup
Till slut, kassettdäcket Technics M-65, byggt som en tank, mycket bra ljud för att vara kassettdäck. Det är laddat med en P2-inspelning av Trollflöjten från Folkoperan för många år sen, en inspelning som fortfarande ger mig musikalisk och dramatisk glädje.