Moderator: Redaktörer
Conny skrev:Some Guys Have All the Luck
soundbrigade skrev:Jag kan svara för mig. Jag köper med ytterst få undantag enbart musik jag verkligen vill ha.
Undantag är ett fåtal felköp och något köp av artist som jag redan har "nästan alla" plattor av.
Jag har fruktansvärt smal musiksmak, eller ska snarare sägar att det ser ut som ett omvänt kamfilter: inom genren hårdrock gillar jag den här och den här gruppen, inom genren minimalistmusik gillar jag de här artisterna osv.
Somligt kommer aldrig att komma in i min skivsamling (diskotek på utrikiska). Somligt är t ex dansbandsmusik, schlagermusik och det mesta av svenskproducerad musik. Jag ska ta fram lite fakta hur min musik fördelar sig geografiskt, men jag törs tro att England, Ryssland följt av Italien är mest representerade.
JTarnstrom skrev:För egen del har jag svårt att veta vad jag verkligen vill ha innan jag har lyssnat igenom ordentligt, flera gånger, och då krävs det ju nästan att man har köpt plattan först. Är du säker på att du inte missar något med din "policy"?
Tärnström
soundbrigade skrev:JTarnstrom skrev:För egen del har jag svårt att veta vad jag verkligen vill ha innan jag har lyssnat igenom ordentligt, flera gånger, och då krävs det ju nästan att man har köpt plattan först. Är du säker på att du inte missar något med din "policy"?
Tärnström
Självklart är jag säker på att jag missar massor. Nu gör jag det lätt för mig genom att bestämma favoritgenre och sedan kombinara "annat land än England" med genren "favoritgenre". När jag fått hem all art-rockmusik från alla länder kan jag ju fundera på att byta genre ....
Jag raljerar nu inte. En artist jag inte har representerad, mer än som MP3-fil, är Rammstein - jag gillade nu inte hårdrock. Det jag hört är ju riktigt bra.
Jag har också följt upp lite tips jag fått här utan att bli direkt imponerad - men min smak är mycket differentierad och, som sagt, ser ut som ett upp-och-ner-vänt kamfilter.
Har du förslag? Jag har kommit ca 1/4 genom bingen - ser du någon logik??
soundbrigade skrev:Doors - LA Woman
Uppskattar Doors första två plattor men här bevisar Jim Morrison vilken uppblåst skit han är .... Det finns någon lång svit Doors gjort Not To Touch The Earth som är ruggigt bra liksom When The Music Is Over.
soundbrigade skrev:shifts: jag bara säger "se där". Vad olika vi tycker ... det är väl förbannat kul att det är så.
...
Oann mår ting: det jag skriver HÄR är bara mina tankar om min musik, inget raljerande över inläggares åsikter - 700% respekt. Tvärtom är det kul att läsa att musik jag sågar faller andra på läppen - "se där!".
shifts skrev:Jaja, jag håller med till fullo!
soundbrigade skrev:Fläskkvartetten - Vita Droppar Kanonmusik! Kan inte säga mer. Det här är huggbäver-galet och ..... kanonmusik.
Hann med det konstigaste man kan lyssna på - Fripp & Eno.
Fripp & Eno - No Pussyfooting. Ingen kommentarer - det här är bara för häftigt.
Bill50x skrev:Två underbara grupper/musiker. Fläskkvartetten har varit min favvo i många år och att se deras konsert förra året med en massa kända gästartister var en enorm höjdare!
Fripp & Eno dom är, ja.... Fripp & Eno. Som enskilda artister lutar jag mer åt Eno, bland annat satte han lite sprätt på Roxy Musics första album!
/ B
soundbrigade skrev:Robert Fripp and The League Of Crafty Guitarists - Live. Njah ... kanske för mycket plinke-plånk. Man känner igen det här när man lyssnar på California Guitar Trio.
Robert Fripp - Exposure. En ruggigt bra, spännande, oväntad och besynnerlig platta. Här finns så mycket udda musik och konstiga vändningar; låtar som You burn me up I'm a cigarette, Exposure och Mary sticker ut. Absolut bästa spåret är Here Comes The Flood, där Peter Gabriel sjunger och spelar piano med Fripps gitarrslöjor som förstärker.
Plattan är värd 5 Gibson Les Paul.
pingvinen skrev:jag har inte hör den versionen av Here Comes the Flood, men den från Gabriels soloalbum är en av mina absoluta favoriter.
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster