Moderator: Redaktörer
Flint skrev: Gemensamt för både f/e-förespråkarna och kabelaktivisterna är att ingen av grupperna vill eller vågar bevisa sina ståndpunkter genom blindtest eller om det är gjort våga avslöja resultatet.
Alltså, F/E är väl blint i sig? Eller har jag helt missförstått det?
Flint skrev:SvanteAlltså, F/E är väl blint i sig? Eller har jag helt missförstått det?
Jag syftar till ab-testet där en f/e-positiv förstärkare jämförs med en f/e-negativ. Att utfallet alltid subjektivt lyssningsmässigt är till den f/e-positves fördel.
Jag försöker få fram den praktiska nyttan med f/e-testet och transparentbegreppet. Om det bara påverkar lyssningintrycket marginellt liknande ett kabelbyte för 200KKr anser jag det vara av mycket liten betydelse och att det ligger inom slumpmarginalen. Det enda sättet som jag ser det att få reda på det är via a/b-test.
Flint skrev:SvanteMenar du, i klartext, att färgande förstärkare (f/e-positiva) alltid föredras framför transparenta (f/e-negativa)?
Var inte barnsligt grabben. Jag menar givetvis f/e-positiv som att klara testet som icke färgande.
Flint skrev:Morello
Till minst 70. Motsvara andra sidans begrepp "tjej". När man är ung unser man begreppet grabb vara nedvärderande men ju äldre man blir ju gladare blir man när man blir kallad det.
flateartharn skrev:Tittar man på schemat så finns dessutom ganska många kompromisser vilket gör mig ännu mer misstänksam mot att denna apparat skulle vara "ohörbar". Skulle tro att målgruppen var PA-system och inte HiFi. Jag törs nog lova att det inte skulle vara så svårt att få en NAD208:a att låta betydligt bättre
Flint skrev:Morello
Till minst 70. Motsvara andra sidans begrepp "tjej". När man är ung unser man begreppet grabb vara nedvärderande men ju äldre man blir ju gladare blir man när man blir kallad det.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster