Moderator: Redaktörer
Du har skrivit exakt den formuleringen tidigare om jag inte minns galetsoundbrigade skrev:Det har gått lite troll i kondensatordebatten, men jag väljer bort alla som är märkta Audio Grade, då de troligen är Consumer Grade men med ett 7 gånger högre pris. Försöker undvika elektrolyter om det inte är mycket stora värden som gäller.
Dahlqvist skrev:Vilken typ av kondensator sätter du in i dina högtalares delningsfilter?
Ja, jag bara undrar. Ämnet verkar ju vara outsinligt!
/D
Kaffekoppen skrev:Du har skrivit exakt den formuleringen tidigare om jag inte minns galetsoundbrigade skrev:Det har gått lite troll i kondensatordebatten, men jag väljer bort alla som är märkta Audio Grade, då de troligen är Consumer Grade men med ett 7 gånger högre pris. Försöker undvika elektrolyter om det inte är mycket stora värden som gäller.
Dahlqvist skrev:Jag ser mig alltså själv på golvet med ett bilstetoskop över kondensatorn samtidigit som jag kör en utslagsgivande testskiva. Gör ni sånt?
Dahlqvist skrev:Jag ser mig alltså själv på golvet med ett bilstetoskop över kondensatorn samtidigit som jag kör en utslagsgivande testskiva. Gör ni sånt?
D
snillet skrev:De här va kul, ser ut som om man kanske skall stanna här ett tag eftersom man svarade samma som majoriteten
Dahlqvist skrev:Själv står jag i valet och kvalet om jag skall ge mig på att testa själv (vad gäller själva kvaliteten - kvantitet mäter man ju med instrument. IÖ har ju en gång förslagit att man kan kolla kondingarna genom att spela musik genom dem seriekopplade med ett motstånd och se om de låter något. Jag ser mig alltså själv på golvet med ett bilstetoskop över kondensatorn samtidigit som jag kör en utslagsgivande testskiva. Gör ni sånt?
Undrar,
D
Kaffekoppen skrev:Dahlqvist skrev:Själv står jag i valet och kvalet om jag skall ge mig på att testa själv (vad gäller själva kvaliteten - kvantitet mäter man ju med instrument. IÖ har ju en gång förslagit att man kan kolla kondingarna genom att spela musik genom dem seriekopplade med ett motstånd och se om de låter något. Jag ser mig alltså själv på golvet med ett bilstetoskop över kondensatorn samtidigit som jag kör en utslagsgivande testskiva. Gör ni sånt?
Undrar,
D![]()
Nej, jag har bara kondingar som jag har erfarenhet av fungerar bra. En kvalificerad chansning alltså...
Max_Headroom skrev:Försöker undvika elektrolyter och allt som det står "audio" på.
soundbrigade skrev:snillet skrev:De här va kul, ser ut som om man kanske skall stanna här ett tag eftersom man svarade samma som majoriteten
Det vill säga, väljer kondingar efter vad andra tycker ...????
soundbrigade skrev:Det har gått lite troll i kondensatordebatten, men jag väljer bort alla som är märkta Audio Grade, då de troligen är Consumer Grade men med ett 7 gånger högre pris. Försöker undvika elektrolyter om det inte är mycket stora värden som gäller.
celef skrev:föresten; var kan man köpa schyssta elektrolytkondensatorer, sånna bipolära och i värden från 0.10-68uF
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 234 gäster