vill bara flika in att om du har skruvhål eller andra saker som du spacklat så kommer det synas efter ca ett halvår.
dåliga lim - "akustklim", för mjukt, rör gärna på sig.
om du ska spackla så se till att svampa ur rejält runt skruvhål + alla limskarvar. använd 2 kompspackel, wurth xtz är det bästa jag testat.
procedur: ställ in högtalarna där det är varmt och torrt, spackla och låt stå i minst 2 veckor, slipa och spackla igen, låt stå i minst 2 v, slipa och spackla igen, låt stå igen, slipa, grunda, låt stå ett par v, slipa, ev mer spackling, lackering.
om du gör allt rätt och låter spacklet lägga sig och sjunka tillräckligt så kan det eventuellt bli bra, tills det blir ny årstid dvs....
inga skruvhål/spacklingar på fronten!!
vill du att det ska synas mindre så välj en ljus (vit) färg, en matt och rejält med grundfärg, alla mfdfskivor måste dessutom putsas av med ett 400papper el liknande så du får bort all små "hår" som kommer sticka upp och resa sig när du grundar.
good luck!
hade jag haft tid att bygga andras grejer än mina egna så hade jag kunnat fixa dom men du hade antagligen inte haft råd att lösa ut dom

det är sjukt mycket arbete (och tid) bakom bra finish om man inte ska fuska. räkna med att betala om du ska ha bra finish.
Dom flesta konversationer är i själva verket monologer som framförs i närvaro av ett eller flera vittnen.
nu med adekvat domestisk vokabulär disponibel.
/ din rasp i röven