Johan_Lindroos skrev:Harryup skrev:Max:
Dahlqvist:
Kan ni säga att ni till 100% är säkra på att dom inte funkar?
Skit i hur, så länge. Att ni har kunskap misstror jag inte.
Men ni har inte testat själva? eller hur? Ni har inte varit med vid något testtillfälle?
Tycker själv inte att det är troligt, men jag har ingen kunskap som säger att det absolut inte går. Tänk om dom har gjort en MkII av stenen som spelar skjortan av MKI?
Har ni någon annan erfarenhet och bevis än vad som skulle kallas hörsägen vid en rättegång?
Jag har faktiskt provat en sådan "sten". Jag fick t.o.m. repeterbara resultat. Emellertid var inte tillämpningen sådan som den "ska" vara, dvs uppepå en apparat och apparaten ska prestera bättre. Så det var lite annorlunda. Ganska tråkig pryl att testa eftersom den är så förutsägbar bara genom att studera dess tänkta användningsområde och med rudimentär kunskap om elektromagnetiska fält (högstadiefysik med Faradybur o.dyl.).
Provade du mitt alternativ också, dvs en ölbruk som man plattat till? En sån borde väl funka lika bra. Den är ju dessutom billigare + att man får med öl på köpet. Visserligen är det en byggsats, man måste ju själv platta till burken, men det är ju inte så svårt.
Edit: Jag hävdar alltså fortfarande att stenen inte funkar så som det påstås i reklamen. Den kan ha en skärmande effekt, men i princip inte direkt bättre än ovan beskriva gör-det-själv-variant.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!