Kaffekoppen skrev:Det somgår från generatorn är plus.
Dela upp det på tre separata plattor och löd enligt respektive schema.
Dra en kabel till respektiveplatta från högtalarens pluspol.
Det som går från elementen kopplar du till högtalarens minuspol.
Om du tycker min förklaring är barnsligt enkelberor det på att för mig ser det väldigt enkelt ut. Det kluriga är att kombinera komponenter för att nå dina värden,men det kan tex Hifikit hjälpa tillmed om du köper komponenter där.
Det går inte dela upp, det är bara plats för en platta däremot fullt möjligt dela upp i 3 kretsar på denna.
Det jag funderar över och inte får ihop riktigt är exakt hur det ska ligga, som exempel:
*På C12 (diskanten) så finns det en 3,3uF kondensator som ser ut att gå i serie med plus dvs..plus ska gå rakt genom?! Sedan ser det ut som 2 10ohm motstånd som ska gå över varandra. Men ser samtidigt ut som pararellkoppling så hur ska dessa ligga? C79 (Mellanregister) har förövrigt samma.
* Vad det verkar så är de enda komponenter som ska ligga mellan plus och minus ett 10ohm motstånd och en 100uF kondensator på 11-581 (bas) kretsen allt annat ser ut som ska ligga i linje på plussidan.
*88uf kondensatorer finns inte jag har 4st 22uF men hur var det motstånd pararellkopplar man för att få ner värdena men hur är det med kondensatorer. För att uppnå 88uF serie eller pararellkopplar jag kondensatorerna.
Komponenter finns redan hemma så där är det inga problem...
Det som jag blir fundersam över är att jag kollar på olika scheman på nätet ex. Troels gravesens och sedan deras illustrativa bilder på färdiga filter och då ser allt som jag tidigare sagt ut som ett enda ormbo för en okunnig.