IngOehman skrev:Tack, det vill säga varsågod.
dimitri skrev:Chris_Lymme skrev:Den uppenbara kommentaren är att ni inte lyssnade blint och att det därför är helt
ointressant vad ni
tyckte att ni hörde.
Naturligtvis färgades ni av en oemotståndlig placeboeffekt i er öppna lyssning.
Det är ju ytterst beklämmande att okunskapen, subjektivismen, anti-vetenskapen och öppna lyssningar sprider sig även till detta forum.
Some people!

mkt insiktsfullt
insåg just att du kontrade med att vara "potentiellt ironisk" du me'! Fast å andra sidan tror jag att ditt pytteinlägg är mera flerdimensionellt än det ser ut...
Hur många dimensioner kontemplerade du när du postade?
Vh, iö
De flesta av mina inlägg är mångbottnade; det tar bara en stund att upptäcka det.
Mitt pytteinlägg belyste det hyckleri om ljud som odlas och sprids från detta forum.
I ett otal inlägg hånas personer som ägnar sig åt öppen lyssning och törs beskriva sina lyssningsintryck utan blindtest i botten.
Sedan skapar blintestpolisen nummer 1 (Subjektivisten) en tråd där han beskriver en av de mest ostrukturerade och subjektiva lyssningsjämförelser som jag har läst.
Vad händer då, när man inte lever som man lär? Får man en tillsägning? Blir man hånad? Blir tråden stängd på grund av sitt ovetenskapliga innehåll?
Nej, då. De virriga, subjektiva lyssningsintrycken tas för givna och väcker stort intresse.