Moderator: Redaktörer
subjektivisten skrev:Har aldrig varit impad av deras högtalare.
Callisto skrev:subjektivisten skrev:Har aldrig varit impad av deras högtalare.
Har du hört dom i en ordentlig uppställning? Jag har själv bara hört dom på mässa och där lät det som allt annat brukar låta, medelklass.
I en bra uppställning kanske de låter jättebra, vem vet.
Callisto skrev:Döm inte ut dom på förhand
Callisto skrev:subjektivisten skrev:Har aldrig varit impad av deras högtalare.
Har du hört dom i en ordentlig uppställning? Jag har själv bara hört dom på mässa och där lät det som allt annat brukar låta, medelklass.
I en bra uppställning kanske de låter jättebra, vem vet. Döm inte ut dom på förhand
Håller absolut med!johanrohm skrev:det behövs sådana här ställen som en slags motvikt
subjektivisten skrev:Callisto skrev:subjektivisten skrev:Har aldrig varit impad av deras högtalare.
I en bra uppställning kanske de låter jättebra, vem vet. Döm inte ut dom på förhand
Ja, det har jag. Du verkar ju inte ha problem att dömma ut andra högtalare själv utan dom är optimalt uppställda.
Callisto skrev:Jag har svårt för högtalare som enbart låter riktigt bra ifall det är en optimerad miljö. Synd om alla som kommer hem till en "vanlig miljö" och det låter långt ifrån så bra som det borde.
Fantastiskt vad en del tar åt sig när man uttalar sig om ett visst märke
subjektivisten skrev:Callisto skrev:Jag har svårt för högtalare som enbart låter riktigt bra ifall det är en optimerad miljö. Synd om alla som kommer hem till en "vanlig miljö" och det låter långt ifrån så bra som det borde.
Fantastiskt vad en del tar åt sig när man uttalar sig om ett visst märke
Det handlar inte om något märke (har inte ino själv) utan att ska man uttala sig som man VET exakt hur det ÄR så bör man ha lyssnat på det så optimalt man kan. Som att säga att blu-ray inte är bättre än DVD för jag ser ingen skillnad på min 5 år gamla 720 projektor.
petersteindl skrev:Nu kan jag inte hålla mig längre. Nu måste jag in i debatten. Ni som använder Mr. Green, vad betyder smileyn?När använder man Mr. Green? Callisto borde veta. Jag är lite nybörjare på forumsnack så jag har inte lärt mig överkursgrejerna.
Jag vet att det är OT med detta inlägg, men om jag vill vara anti-OT så vill jag förstå uttrycksmedlen, så jag vill lära mig det forumska språket.
![]()
Väl mött
PS
petersteindl skrev:När använder man Mr. Green?
Callisto skrev:Du är bara för rolig
Du borde bli stand-up kille, snacka om succé
JTarnstrom skrev:Man kan lugnt säga att Marten har antagit en filosofi tvärtemot Stickan <snip>
Tärnström
phon skrev:JTarnstrom skrev:Man kan lugnt säga att Marten har antagit en filosofi tvärtemot Stickan <snip>
Tärnström
För mig känns det mer som samma filosofi, i vart fall ovanför basen. Bara ett lite annat upplägg, men med liknande verkan i slutändan. Basdelen skiljer ju, av några anledningar.
Trevligt med redogörelsen från MD, man blir ju lite sugen på att kolla in det IRL.
.
petersteindl skrev:
Stickan är inte tilltalsnamnet som jag använder i skrift. Jag använder det även mycket sällan i talspråk för jag vet att Stig själv inte gillade det och då har man blivit van vid att använda Stig eller Stig Carlsson. Om det skulle vara lite mer officiellt så snästes det om inte det stod Civilingenjör Stig Carlsson. Han var noga på den punkten.
Användare som besöker denna kategori: Imperial-Blomman och 48 gäster