Piotr skrev:Näe, 10-20dB över det bättre marknaden erbjuder. Mediokra resultat helt enkelt./Peter
I call BS. Exempel tack. Spöar ju både Scan-Speak och Seas i Zaphs mätningar!
Moderator: Redaktörer
Martin skrev:Du tror inte ens man kan bredda den (det är det jag menar egentligen och måntera den lite djupare än plant). Man breddar den ju genom att sätta den på en vanlig platt baffel. Är det så långt ifrån att sätta ett veck till utanför det yttersta?
Nej men allvarligt, den där DXT-tratten verkar ju rätt intressant att prova. Jag tänkte faktiskt på den häromdan och funderade på om den kanske passar på nån annan driver ur Seas sortiment.
jonasz skrev:Nej men allvarligt, den där DXT-tratten verkar ju rätt intressant att prova. Jag tänkte faktiskt på den häromdan och funderade på om den kanske passar på nån annan driver ur Seas sortiment.
Tratten passar på 27TBFC/G (H1212) vilket betyder att den rent fysiskt passar på 27TDFC också.[/code]
phon skrev:Föresten, du frågade efter vågfrontcentrum på CA18RLY häromdagen ..... har jag för mig.![]()
Runt -2-3cm vid 1500-2000 Hz, men det drog iväg rejält bakåt om jag gick upp i frekvens. Nu är det inte alltid riktigt sant det man ser vid såna tillfällen. CA18RLY har ju lite hyss för sig om man kommer upp en bit i frekvens, och vid resonanser i elementet kan det se ut som böjvågen i konen har väldigt hög hastighet.
.
Martin skrev:Du tror inte ens man kan bredda den (det är det jag menar egentligen och måntera den lite djupare än plant). Man breddar den ju genom att sätta den på en vanlig platt baffel. Är det så långt ifrån att sätta ett veck till utanför det yttersta?
Ja, det är möjligt. Jag har också tänkt så. Det var som sagt bara en dröm.rikkitikkitavi skrev:Martin skrev:Du tror inte ens man kan bredda den (det är det jag menar egentligen och måntera den lite djupare än plant). Man breddar den ju genom att sätta den på en vanlig platt baffel. Är det så långt ifrån att sätta ett veck till utanför det yttersta?
varje veck är väl vridet några grader från föregående(ytans vinkel mot on-axis) , om man tittar på hur den är uppbyggd. Skulle man då räkna ut vinkel för sista vecket skulle jag gissa att det hamnar på 90 grader mätt från on-axis, dvs en plan baffel. men jag gissar bara...
Nwalmaer skrev:Piotr skrev:Näe, 10-20dB över det bättre marknaden erbjuder. Mediokra resultat helt enkelt./Peter
I call BS. Exempel tack. Spöar ju både Scan-Speak och Seas i Zaphs mätningar!
Här har ni ett riktigt bra mellanregister. Kör två och det blir kompromisslöst direkt.
Vet du om domen sitter i själva tratten på dxt:n, borde väl nästan göra det?
I like John Krutke's idea of using the ferrofluid loaded motor of the 27series ......
Men det finns bättre...Nwalmaer skrev:Ja, det finns element med lägre dist men hurdan är fördelningen av övertonerna och inom vilken bandbredd kan elementet användas?
Hellre ett element med lite högre andraton än ett element med hög tredjeton. Men det kanske bara är jag?
Vill man inte ha ormbon till filter så går Seas Excel fetbort redan där, lika så Accuton etc.
Så mediokert är det absolut inte!
Kraniet skrev:nja mätmässigt verkar många revelhögtalare vara riktigt bra. har dock inte lyssnat på några så jag ska inte uttala mig om ljudet.
på papperet tycker jag det verkar "ordentligt" gjort. sen om dom är värda pengarna är ju en annan sak.
edit: tycker dock att de gör rätt snygga talare emellanåt
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 232 gäster