Strauss skrev:Måste du köpa en duett då? Eller köra med version 7 av programvaran?
Köpa Duet? Knappast efter detta! 6.5.1 borde branchas - en version för den fria världen och en för logitech-slavar.
Moderator: Redaktörer
Jag kör Linux. Den startar man om som vanligt, ifrån terminalen, "service squeezecenter restart". Den var precis lika enkel eller svår som någon annan av dom tidigare versionerna att installera! Jag har nog aldrig startat om den manuellt förrän nu när jag skulle testa! Marknadsdatat är ju bara att klcka bort, även om jag nog också tycker att det är skit att de har lagt in det.Koffe skrev:rqu skrev:Jag fattar faktiskt inte vad som är dåligt, vad är det för fel med att dom lagt till stöd för iTunes? Min box fungerar precis som vanligt, min server också, jag använder inte iTunes och kommer inte heller att göra det (som det ser ut idag i alla fall)...
Du kör linux? I win versionen har de ändrat hur applikationen körs - den är inte längre än service (en anpassning till iTunes) och när man ändrar det så kommer man till ett läge där man måste gå till managemetkonsolen för att starta om servern. Sen har de gjort en dum implementation av pre-chashningen för webbgränssnittet. Och sen är det inte bara iTunes som de anpassar till - de startar pluggar från fan och hans moster! I stället för att som tidigare skicka den "tom" och sen fick man lägga till så får man nu lägga massor med krongeltid på att plocka skräp (som de dessutom har "gömt" i ett mörk hörn av katalogerna). Sen är det FULLSTÄNDIGT oacceptabet att de samlar markandsdata på lyssningsvanor. Den koden som gör det SKALL BORT om applikationen skall vara användningsbar! Med andra ord har de implementerat alla fel i MS MediaPlayer rätt av. Grattis! Nu är jag trött på att försöka hacka till den i perl.
Kör 6.5.1 nu. Den versionen får markera slutet på min relation med det som var SlimDevices. Logitech blev bajs.
Att man lägger till pluggar "default" har jag inte reflekterat över, använder man inte grejorna kan det väl ligga där och skräpa, om det är skoj så kan man ju testa det!To help improve SqueezeNetwork, we collect statistics on Internet radio and music service listening. This information is collected in aggregate and is protected under our privacy policy.
eNils skrev:Hur går surret på det "riktiga" slim server forumet? Är det fler än Koffe som erfar vrede?
Jag som spelar linux (suse10.2), har jag inget att frukta? Finns det risk att någon märker vad jag lyssnar på? (kan bli pinsamt, har ett par audiofilskivor)
/N
Jag tycker det snarare låter som om det är de tjänster du använder över nätet och inte när du lyssnar på din "best of Phil Collins" skiva! Jag får väl kolla perl-koden och se om jag hittar något bus! Visst kan man bli lite upprörd över hur en användarutvecklad programvara blir nersolkad med marknadsinfo och precis samma skit som den helt kommersiellt programvaran som vi inte har kontroll över...To help improve SqueezeNetwork, we collect statistics on Internet radio and music service listening. This information is collected in aggregate and is protected under our privacy policy.
Nefilim skrev:Strauss skrev:Tog för övrigt 1.56 att köra en rescan på bibloteket, med version 6.5.1 tog det minst den dubbla
Du har PM! Hur f-n gör jag för att få denna version att funka???
eNils skrev:Hur går surret på det "riktiga" slim server forumet? Är det fler än Koffe som erfar vrede?
Jag som spelar linux (suse10.2), har jag inget att frukta? Finns det risk att någon märker vad jag lyssnar på? (kan bli pinsamt, har ett par audiofilskivor)
/N
Strauss skrev:Men men, det är väl bara att någon några tar och skriver en egen programvara? Det är ju väldigt vanligt till såna här maskiner. Till min gamla pinnaclemaskin tex körde jag swisscenter istället för orginalet, mindre, bätter och snabbare.
Nefilim: Varsågod!
Strauss skrev:Men vad har linux med det hela att göra?
99% Använder väl säkerligen boxen med windows ändå
landa skrev:Har gått tillbaka till slimserver. Förutom att det nya var snyggare såg jag ingen anledning att behålla den.
TCM skrev:Har inte hunnit än, men det är kul att se positiva omdömen
Strauss skrev:Har dessa sparade om det är någon du vill ha

TCM skrev:Tydligen är inte alla lika positiva eller har du ändrat dig Koffe?Jävlar vad du verkar besviken.
SqueezeCenter is released under the Open Source GPL license.
The download of any Squeezebox or Transporter firmware included with this software is subject to legal terms and conditions:
focus skrev:HELVETES JÄVLA BAJS! Jag "råkade" installera 7.0 av misstag. "Lazy Search" som gjorde Squeezebox till en acceptabel produkt funkar inte på min mac. Utan den denna plug-in betraktar jag squeezebox som ett riktigt stolpskott.
Nu måste jag nedgradera. Jag hatar Logitech väldigt mycket, jag vill att företaget går i konkurs.
Jag håller med Koffe till 100%
TCM skrev:[Knappt jag vågar fråga när du är på det här humöret, men har du läst INSTALL-dokumentet ordentligt *hukar*
Kan du lägga in länkarna till dom andra forumen så kan jag se vad du/ni retar upp er på. Att den tar mer minne kan ju knappast vara ett problem idag om man inte kör på en NAS eller liknande... Jag förstår inte heller varför det inte fungerar på en Mac, inte för att jag misstror dig men mest av nyfikenhet, det är nästan så att jag vill installera på min egen Mac och testa, det är Perl och HTML alltihopa och borde vara plattformsoberoende.focus skrev:TCM skrev:[Knappt jag vågar fråga när du är på det här humöret, men har du läst INSTALL-dokumentet ordentligt *hukar*Jodå, det har jag gjort ett par gånger, fick det aldrig att funka. Jag gått tillbaka till 6.5.1
Som vanligt när någon är så är arg, som jag var, så handlar det i själva verkat om att personen ifråga är väldigt rädd.
Personen i fråga är ju jag, som fick lite halvpanik när jag läste den här tråden samt lite andra trådar på andra forum. Dessutom sålde jag min cd-spelare i veckan och skulle tycka det var deppigt om Logitech förvandlar squeezeboxen och dess mjukvara till nåt halvpissigt. Jag känner igen det där med att snygga till gränssnittet och samtidigt tillföra massa brister som Koffe nämde med minnesåtgång osv.
Men jag är inte så väldigt insatt måste jag erkänna, men gillar att elda upp mig lite ibland.
Jo det verkar vara några buggar som kan slöa ner beteendet.> I've got the same problem here. The SB3 player interface is too slow to
> even use and will sometimes freeze. I then have to unplug and replug
> the SB3.
We've recently found a bug where similar behaviour could be caused if your
player doesn't have a name. Go to Settings->Players and make sure you give
your player some name. Just don't leave the field blank.
The issue should be fixed in 7.0.1.
Michael
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster