Moderator: Redaktörer
Det lpåter som om du ska köpa en mac helt enkelt!Piotr skrev:Nu har jag förvisso problem med ett av mina kort men jag har mig veterligen inte haft problem med iTunes. Kanske det funkar bättre med Mac. Har iaf. läst att vissa komponenter installeras med iTunes och ligger och tar kraft av burken vilket har givit upphov till avbrott.
Det var ett himla problem att avinstallera iaf. Vissa komponenter gick inte att ta bort utan att ominstallera hela XP.
Söker man lite på nätet ser man att just firewire audio är väldigt problematiskt och ofta verkar det inte finnas nån lösning. PCI kör i regel bättre verkar det som. Haha, mitt problem var att jag köpte ett PCI kort som inte lirade med kombinationen Intel/Via på moderkortet (trots att jag hade ett annat kort tidigare från samma tillverkare som fixade det). Köpte en laptop och ett firewirekort för det var ju så snabbt och stabilt. Jo tjena!
Nu har jag köpt ett tredje interface och äntligen har jag audio utan klick och avbrott. Två datorer och tre ljudkort har det tagit mig. Suck!
/Peter
Nej, det är inte så dåligt ljud. Saken är den att skivutgivarna kodar till AAC själva, så det kan ha med det att göra. Jag har alltid fått godkänd kvalitet (inom ramen för formtet givetvis).subjektivisten skrev:Så dåligt ljud kan det väl inte vara på iTunes att det låter som kassettband?
Hmm. Jag har Violator på LP, CD och iTunes. Kanske inte världens bästa referens, men ändå.subjektivisten skrev:Men va fan, någon får väl köpa lite dubbleter, på CD och itunes, och jämföra. Vore ju galet om dom låter klart sämre i snitt, då är det bara korkat att köpa därifrån.
nilsviktor skrev:Det lpåter som om du ska köpa en mac helt enkelt!
nilsviktor skrev:Hmm. Jag har Violator på LP, CD och iTunes. Kanske inte världens bästa referens, men ändå.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster