Stefan
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
OlA-68 skrev:vill även framhålla mina gästers förtjänstfulla dryckesval Don med en flaska Elvis samt en annan som jag glömt namnet på ,Peter och Bertil med ett par flaskor från stellenboschdistriktet i sydafrika samt att vi med stor njutning fick oss en kruttorr sherry till livs av den berömde dokumentärfilmaren dr. Horace och sist men inte minst en scapawisky som njöts till kaffet som Peter& Bertil också hade med sig i vi bommade elller vad man nu skall säga att hinka i oss cao islay som Stefan hade med men vi hällde i gengäld i oss 1½ flak sort guld samt två flaskor masi canphiorini rispasso plus ett tiotal jever
ja inget gick törstig därifrån och om de skulle gjo0rt det hade de fått skylla sig själva då det faktiskt fanns mer
avr7000 skrev:Var bor du?
Du är välkommen hem till mig och lyssna om du bor i närheten av Trollhättan.
Mvh
Stefan
BertilAlving skrev:Under den gångna helgen hade jag nöjet att... få lyssna på "Larsen 6" samt Olas uppställning med OA-51 i kombination med hans egna "Gargantua-basmoduler"...
BertilAlving skrev:... Jag hade redan i förväg hört talas om OlA-68's berömda matlagningskonst och förväntningarna var självklart mycket högt uppskruvade. Men verkligheten visade sig överträffa alla förväntningar... Allt var helt enkelt sagolikt gott... Denna flerrättersmåltid kommer jag aldrig att glömma!
BertilAlving skrev:... OA-51 med Olas basmoduler var fantastiska, man bara tappade hakan av att det lät så underbart bra och att det gick att återge hur djup och stark bas som helst. Jag är övertygad om att det utan problem går att riva en kåk genom att låna Olas "Gargantua" och sedan dra på volymen tills alla fogar skakar loss...
BertilAlving skrev:... en högtalare som Stig Carlsson själv skulle blivit lycklig över att lyssna på. Detta är min absoluta övertygelse och den står jag för, därför skulle det vara tjänstefel av mig att tiga. Jag vill ärligt och uppriktigt gratulera Larsen och Naqref till denna skapelse...
BertilAlving skrev:... Nå, men hur låter då Larsen-sexan? ... den överträffar OA-58/60, OA-51.3 och OA-52.3? Jo, så är det.
BertilAlving skrev:Nå, men hur låter då Larsen-sexan? Jag skulle kunna fördjupa mig i en mängd detaljerade kommentarer, men vad sägs om att jag sammanfattar det hela genom att påstå, som helhetsbedömning, att den överträffar OA-58/60, OA-51.3 och OA-52.3? Jo, så är det.
Kaffekoppen skrev:Vilket bra och befriande ärligt inlägg Bertil kom med!
SSC skall vara stolta över att deras egna styrelselsemedlemmar mer ser till Stigs idéer och stiftelsens syfte än att det pinkas revir som man sett tendenser till! All heder för det!
Hoppas även SSC kommer ut med produkter framöver, som på samma sätt som Larsenhögtalarna verkar ha lyckats med - framhäver den ljudfilosofi som Stig Carlsson vurmade för.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster