Ny här på forumet. så här kommer en kort presentation. Hittade hit via lyssningskväll hos IÖ. Är 47 år bor i ett hus i täby. Är lycklig nog att ett eget rum för mina skivor och pryttlar.
Musikintresset har funnits från tidiga år. Första lönerna när man var 15-16 gick till skivor och en anläggning med RT 70/80 horn och sidosystem som drevs med luxman och en unamco T1 spelare. Anläggnigen fanns i källaren hos föräldrarna. Byttes ut mot NAD 3020 och AudioPro 2-25 när man flyttade hemifrån till en 1:a. Sen kom familj och barn och intresset lades på hold ett tag.
Har nu ett dedikerat rum för 2 kanalavlyssning. Här spelar jag på mina vinylskivor på en thorens TD160 som har modifierats a'la Rolf Kelch. RIIA och slutsteg kommer från sentec. Försteg ett Holograhpic Audio Pre25 och högtalare Pip.
Senaste inköpet är en SB3 som används som musikspelare med Denon 1705 och Carlsson OA14. Planerar att helrenovera mina OA14 när de nya diskanterna kommer i sommar. Idag är endast baselementen bytta.
Nu till problemet - Min DiAna har havererat. En konding började läcka telyt och sen var det kört. Finns det någon här på forumet som har information vad man ska göra? Såg att problemet har onmämnts i en molt 95-3. Tyvärr har jag inte tillgång till den. Ser också ut som de två motstånden alldeles till vänster om de fyra kondingarna är skadade. Kan inte se färgkoderna på dom eftersom telyten har skadat ytan. Har någon uppgifter om vilken spec de har?
/Janne