Moderator: Redaktörer
Nefilim skrev:Jag tror jag kan höra det. Har lyssnat på en hel del olika förstärkare. Ju högre kanaseparation desto bättre stereobild. Min enfaldiga erfarenhet iaf...
Ju högre desto bättre i mina öron..
Richard skrev:Naqref™ skrev:Hur stor stereoseparation har du i basen mellan öronen, Richard?
Den är ju inte stor, kan medges.![]()
H. Richard
Svante skrev:Richard skrev:Naqref™ skrev:Hur stor stereoseparation har du i basen mellan öronen, Richard?
Den är ju inte stor, kan medges.![]()
H. Richard
Jo, i hörlurar...
Richard skrev:Eftersom tråden blivit låst, där vi kunde läsa om den begränsade kanalseparationen i ett slutsteg för 100000:-, undrar jag om detta är hörbart.
Länk:
http://stereophile.com/solidpreamps/863/index6.html
Är det en hörbar skillnad på ett slutsteg som skiljer kanalerna åt med endast 40-45 db ( Linn Klimax ) eller ett som skiljer kanalerna med upp till 100 db ?
Välkommen med tankar och åsikter om detta!
H. Richard.
Richard skrev:... utan endast uppriktig nyfikenhet angående kanalseparationen i just klimax slutsteget. Varför är den så dålig?
Linns nyare förstärkare låter ju förövrigt verkligt bra, enligt min subjektiva åsikt.
Richard skrev:Moment 23:
Detta är ingen jihad på linn, utan endast uppriktig nyfikenhet angående kanalseparationen i just klimax slutsteget. Varför är den så dålig ? Varför finns det inga andra tester, som du ju efterlyste i din tråd ?
9000 dollar var ju, med 2003:s dollarvärde samt momsen i sverige, ungefär 100000:- .
Vad menar du med att jag inte är trovärdig ? Menar du att Stereophiles mätningar av Klimaxslutsteget inte är trovärdiga ? Det är dom ju.
Linns nyare förstärkare låter ju förövrigt verkligt bra, enligt min subjektiva åsikt.
H. Richard.
Richard skrev: Jämför t.ex. Brystons integrerade förstärkare, Bryston B100-DA, där crosstalk i slutstegsdelen ligger kring 110 db, på riktigt ( vid Atkinssons mätningar ).
H. Richard.
Loud skrev:Kanalseparation? Är det ett värde på hur mycket information en kanal "läcker" över en annan genom induktion?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster