Moderator: Redaktörer
Tycker det låter som en rätt kul jämförelse hur som helst! Hur det än går tror jag ju att den kommer att visa att tiden runt 1980 representerade när högtalare var "färdigutvecklade". Det har inte hänt så mycket sedan dess ljudkvalitetsmässigt, utan fokus har varit design och tjusiga trestäviga förkortningar. (Inte hos Ino Audio dock, för här har det inte varit någon utveckling överhuvudtaget sedan dess, nästan. Varken med avseende på ljudkvalteten eller design och förkortningar*.)
,,,,ödmjuk man,nu ger vi oss till tåls till testen kommer in.Mvh.
rhenrics skrev:det är väl självklart att de bästa högtalarna idag är bättre än de bästa högtalarna för 30 år sen... allt annat är ju bara skrotnissetrams
zapanasta skrev:En snabbsammanfattning då ,men sen får ni vänta på bilderna ock en bättre redogörelse.Djupbasen likvärdig,lite mer kropp i mellanregistret på pi60,lite mer detaljer i diskanten på 8071(dom låter lite ljusare överlag i toppen).Inget av paren stack ut speciellt .Dom lät rätt lika faktiskt,enbart en smaksak vilka man skulle föredra,enligt mig då.Mvh.
Kjell_Kranzberg skrev:rhenrics skrev:det är väl självklart att de bästa högtalarna idag är bättre än de bästa högtalarna för 30 år sen... allt annat är ju bara skrotnissetrams
Nu börjas det igen...
Kan inte folk låta oss vintage-entusiaster ha vårt intresse i fred.
![]()
![]()
rhenrics skrev:du har rätt till din åsikt och jag har rätt till min. vad är problemet? vill du sitta med dina gamla skrotburkar så har iaf inte JAG försökt hindra dig...
,,,nu har jag citerat detta flera ggr så nu får det räcka ,nu väntar vi på testet i stället.(söndag,måndag)Mvh.Tycker det låter som en rätt kul jämförelse hur som helst! Hur det än går tror jag ju att den kommer att visa att tiden runt 1980 representerade när högtalare var "färdigutvecklade". Det har inte hänt så mycket sedan dess ljudkvalitetsmässigt, utan fokus har varit design och tjusiga trestäviga förkortningar. (Inte hos Ino Audio dock, för här har det inte varit någon utveckling överhuvudtaget sedan dess, nästan. Varken med avseende på ljudkvalteten eller design och förkortningar*.)
shifts skrev:Det är väl ungefär lika många som sagt att de tycker det ska bli kul att se resultatet? Jag till exempel, för tredje gången nu. Ser fortfarande fram emot era upplevelser.
zapanasta skrev:Hej,ja testet kommer till nästa vecka.Det roliga är att det finns vissa belackare inne på den här sidan inte förstått att även pi60 är en gammal konstruktion som kom -78 och inte förändrats nämnvärt
Kjell_Kranzberg skrev:...Tyvärr är det inte speciellt högt i tak här...
phon skrev:zapanasta skrev:Hej,ja testet kommer till nästa vecka.Det roliga är att det finns vissa belackare inne på den här sidan inte förstått att även pi60 är en gammal konstruktion som kom -78 och inte förändrats nämnvärt
1977 testversion vs 2005 pi60s i ek. Nu var väl hyllan på den allra första inte riktigt optimal förstås, men nog finns det likheter alltid... men rätt mycket olikheter också .....
.
dimitri skrev:Kjell_Kranzberg skrev:...Tyvärr är det inte speciellt högt i tak här...
Nu är du onödigt orättvis. Eller kanske stingslig. Du dömer hela forumet efter inlägg från en medlem. Visst är det högt i tak när olika, ibland diametralt olika, åsikter kan mötas i samma tråd. Eller?
Om testresultatet kommer att jämställa båda konstruktioner eller om Luxor kommer ut segrande (i detta test) så kan du vara helt säker på att rhenrics kommer att lyfta på kepsen.
Och: tack för dina fantastiska insatser i vintageavdelningen!
Vh
D
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 32 gäster