Moderator: Redaktörer
phon skrev:zapanasta skrev:Hej,ja testet kommer till nästa vecka.Det roliga är att det finns vissa belackare inne på den här sidan inte förstått att även pi60 är en gammal konstruktion som kom -78 och inte förändrats nämnvärt
1977 testversion vs 2005 pi60s i ek. Nu var väl hyllan på den allra första inte riktigt optimal förstås, men nog finns det likheter alltid... men rätt mycket olikheter också .....
IngOehman skrev:
Vill bara nämna att den där från 1977 är en prototyp (av flera olika) bara.
Den har aldrig hetat pi60, och den visar väl mest ett sätt på vilket man inte skall göra en högtalare.![]()
Såhär såg däremot den första pi60 ut (från januari 1978):
>BILD<.
Chris_Lymme skrev:Detta är ju fascinerande.
Tidigare har vi ju fått lära oss att det inte finns några väsentliga hörbara skillnader mellan olika förstärkare och CD-spelare. Detta är ju hörnstenarna i hifiskeptikernas troslära.
Nu har vi också fått lära oss att det inte finns några väsentliga skillnader mellan olika högtalare - för det är väl svårt att tänka sig två mer olika lådhögtalare än dessa Luxor och Ino?
subjektivisten skrev:Chris_Lymme skrev:Detta är ju fascinerande.
Tidigare har vi ju fått lära oss att det inte finns några väsentliga hörbara skillnader mellan olika förstärkare och CD-spelare. Detta är ju hörnstenarna i hifiskeptikernas troslära.
Nu har vi också fått lära oss att det inte finns några väsentliga skillnader mellan olika högtalare - för det är väl svårt att tänka sig två mer olika lådhögtalare än dessa Luxor och Ino?
Du kanske skulle lära dig läsa bättre. Skulle underlätta.
zapanasta skrev:Inget av paren stack ut speciellt .Dom lät rätt lika faktiskt,enbart en smaksak vilka man skulle föredra,enligt mig då.Mvh.
Chris_Lymme skrev:Vilken del av denna sammanfattningen från testaren var det som du inte begrep?
Martin skrev:CL: Du är ju bara för mycket! Det där är en persons lyssningsintryck mellan två olika högtalare. Och du drar då slutsatsen att hela faktiskt tycker att det inte är någon väsentlig skillnad mellan alla olika högtalare som finns. Kan du inte hitta något annat forum att försura med dina grovt ihopbuntande och generaliserande kommentarer?
Ta av dig dina svarta glasögon och se nyanserna/individerna någon gång! Jag börjar bli helt otroligt trött på ditt ständiga tjat om dina extrema grupper som du trycker in folk i. Det är bara respektlöst.
Rullake skrev:edit: försöker få till bilderna. Går dock inte bra. Har lagt ut dom på internet (My space) och kopierat in url mellan (img). Vad gör jag för fel?
,,varför skriver du så här? Vi var 2 st som lyssnade ock kom fram till ungefär samma sak utan påverkan av varandra,detta var ju meningen som en rolig grej bara under dom förutsättningar vi hade.Vi är över 40 år båda 2 ock har lyssnat en hel del på högtalare genom åren och såna här uttalanden är ju bara patetiska,enligt mig i alla fall. luxor 8071 är en mkt bra högtalare i renoverat skick ock om inte vissa vill tro det så varsågod,jag vet det i alla fall ock det räcker för mig.Jag tror inte för ett ögonblick att Luxor och Ino låter likadant. Inte i detta testet och inte i något test.
Lyssningen är i själva verket helt värdelös och ointressant för mig pga de personer som har utfört den och sättet som den utfördes på
zapanasta skrev:chris-lymme skrev...,,varför skriver du så här?Vi var 2 st som lyssnade ock kom fram till ungefär samma sak utan påverkan av varandra,detta var ju meningen som en rolig grej bara under dom förutsättningar vi hade.Vi är över 40 år båda 2 ock har lyssnat en hel del på högtalare genom åren och såna här uttalanden är ju bara patetiska,enligt mig i alla fall.luxor 8071 är en mkt bra högtalare i renoverat skick ock om inte vissa vill tro det så varsågod,jag vet det i alla fall ock det räcker för mig.Jag tror inte för ett ögonblick att Luxor och Ino låter likadant. Inte i detta testet och inte i något test.
Lyssningen är i själva verket helt värdelös och ointressant för mig pga de personer som har utfört den och sättet som den utfördes på
Chris_Lymme skrev:Det ja påpekar är bara att den här typen av lyssning alltid får extremt mycket skäll på faktiskt.se utom när det rör just Ino för då blir alla jätteintresserade.
subjektivisten skrev:Chris_Lymme skrev:Det ja påpekar är bara att den här typen av lyssning alltid får extremt mycket skäll på faktiskt.se utom när det rör just Ino för då blir alla jätteintresserade.
Jaså? Kan du visa vart så är fallet?
Chris_Lymme skrev:
Om jag och en kompis hade startat samma tråd på faktiskt.se där vi hade jämfört Audiovector S3 med Monitor Audio RS8 så hade vi blivit fullkomligt slaktade. Både högtalarna, vi och testmetoden skulle ha skällts ut till döddagar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster