Kjell_Kranzberg skrev:Zapanasta!
Kul att du fortfarande håller humöret uppe. Du har fått mycket "stryk" här, tyvärr.
Om du åker söderut är du välkommen hit, så kan vi spela några skivor över mina 8071:or.
Just nu har jag en Ferguson 3481 uppkopplad på dem.
Det ni! Det är grejer det!
Det är inte ny modern high end, det! Snarare gammal "budget hifi" från 1973.
Den färgar säker återgivningen mycket mer än hälsosamt, och drar man på lite, blir diskanten gärna hård och vass; övergångsdist?
Men det är ett nöje att lyssna. Den breder på med tjocka penseldrag och starka färger. Den låter så där gammaldags gose-mjukt som rörförstärkare från förr gjorde.
Jag sitter nöjd! ]
Det där känner jag igen själv, så jag håller med dig.
Köpte en mycket bra förstärkare, en Harman Kardon, men den sniknare TEAC recivern är mycket roligare att lyssna på.
HK stärkaren låter renare och klarare, inget snack om den saken, men den är inte på låna vägar lika rolig att lyssna på.
Den har inget jä-lar anamma, inget rock alls över den.
TEAC recivern rockar klart mycket roligare!!!!!
TEAC:en, tar tag i en, och liksom säger, kom igen nu, nu röjjer vi!!!
HK:n, tar liksom ett kliv tillbaka, och säger, titta vad fint jag låter, den låter könslöst helt enkelt.
Men rent och klart.
Går jag på konsert, så vill jag att det ska rocka, och så vill jag att det ska låta hemma också!!!!!
När jag lyssnar på George Thorogood, som påtalar att, -I gonna kill you, så låter det inte trovärdigt med HK:n!!
Det är ungefär som om Flamingo Kvintetten skulle sjunga, -Jag ska ta livet av dej, det skulle knappast låta trovärdigt!!!
Så, jag är benägen att hålla med dig!!!!!
Det är väl kanske så, att det finns olika sätt att lyssna på???