Piotr skrev:Kan du ställa volym/nivå i filtret?
Vart ska du reglera nivå vid lyssning?
Om kortet lämnar +4dBu max så betyder det ung. 1volt. Om filtret har "unity gain" så ger den samma signal ut som in. Sannolikt så klipper slutsteget (men ej säkert) runt denna nivå men som sagt.. nånstans måste du ju ställa ner volymen..
edit: nu ser jag att filtret har unbalanced out.. varför kör du inte med det?
/Peter
det finns ingenstans jag kan ställa in det på "unbalanced" tror dom syftar på att man kan splitta signalen (det är även specs för ett annat filter med såna stora phonokontakter så det kan ha nåt att göra med det också) som jag tänker göra nu, har verkligen lusläst manualen och kollat filtret, det finns ingen sorts switch eller beskrivning på hur det skulle gå till.
anyway kör rca -10dbv ut från ljudkortet (esi juli@) in till rca på mixern (numark ppd01), helt normalt, men sen från mixern vill jag köra ballat pga att filtret (dbx 234xl) har just balanserade ingångar, 11v rms max tydligen ut från mixern, det går till filtret som ska driva ett balanserat behringersteg (ep1500) och nadens (c320bee) slutstegsdel som är rca/obal.
tror ni jag klarar mig utan någon dämpsats (hittade en tråd (lilltroll) men den handlade om digitala filter så jag vet inte om det gäller för mitt, där behövdes det iaf en dämpsats).
ja jag kan ställa individuella nivåer i filtret, men ej nån "master". det finns 1 input gain och 3 output gain/kanal.
jag reglerar lyssningsnivån med mixern och innan den reglerar jag nivån i datorn.
Dom flesta konversationer är i själva verket monologer som framförs i närvaro av ett eller flera vittnen.
nu med adekvat domestisk vokabulär disponibel.
/ din rasp i röven