Moderator: Redaktörer
EngelholmAudio skrev:Tjatig kanske, men varför har 100uF'aren lägre Rdc än 33uF'aren?
Jag heter Pär och jag kopplar också fel ibland. AFK, Annonyma FelKopplade!Morello skrev:Läge att bekänna![]()
Att BP-filtret i vänster kanal inte uppvisade önskad överföringsfunktion berodde på att två kondingar (4.7uF och 10 uF) hamnat på fel plats
EngelholmAudio skrev:Jag heter Pär och jag kopplar också fel ibland. AFK, Annonyma FelKopplade!Morello skrev:Läge att bekänna![]()
Att BP-filtret i vänster kanal inte uppvisade önskad överföringsfunktion berodde på att två kondingar (4.7uF och 10 uF) hamnat på fel plats![]()
EngelholmAudio skrev:kunna lämna in lådan på lackning? då går det få finfina resultat har jag sett.
Fast äkta trä skall det vara...allt annat är fel, fusk och fan.
norman skrev:Morello skrev:Har fått lite siffror och THD mellan 400 och 2kHz vid 96 dB SPL på 1 meter är mindre än 0.5%Inte så illa faktiskt. Till och med riktigt låg dist
Har du testat med högre nivåer?
norman skrev:Morello skrev:Om någon månad eller så kan jag förhoppningsvis redovisa distorsion för hela systemet vid olika amplituder.
Det skulle vara mycket intressant!
Belker skrev:Den bilden var ju suddigare och skummare än Roswell-UFOna
Undvika kantdiffraktioner så långt som möjligt.Max_Headroom skrev:Belker skrev:Den bilden var ju suddigare och skummare än Roswell-UFOna
Jag trodde det var Roswell-UFOna![]()
![]()
Skämt åsido, varför sitter dikanten ute på hörnet och inte i mitten?
Morello skrev:En bild på de "fiktiva" högtalarna![]()
EngelholmAudio skrev:Undvika kantdiffraktioner så långt som möjligt.Max_Headroom skrev:Skämt åsido, varför sitter dikanten ute på hörnet och inte i mitten?
Vaddå "näe" om det ändå beror på samma sak?Naqref skrev:EngelholmAudio skrev:Undvika kantdiffraktioner så långt som möjligt.Max_Headroom skrev:Skämt åsido, varför sitter dikanten ute på hörnet och inte i mitten?
Näe men väl för att släta ut effekterna av kantreflexerna (som i sin tur beror på diffraktion (avböjning av ljud)) i frekvensdomänen.![]()
Trevligt med bilder äntligen!
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], tordnilsson och 17 gäster