Moderator: Redaktörer
David_A skrev:tja.. Infra y-24 blir nästan 3ggr så dyrt. Behöver även minst 2st steg till. Dyrköpta dom där sista hz:en. Men men, ska ju alltid finnas något att grubbla över
David_A skrev:Har en kompis som gjort raket framsteg inom Ino-segmentet. För 1,5 år sedan hade han knappt ens en stereo, och nu står detta hemma i hans rum.
i56 med volymkrympta pX-12 lär nog platsa ganska högt upp på listan det också
David_A skrev:Har en kompis som gjort raket framsteg inom Ino-segmentet. För 1,5 år sedan hade han knappt ens en stereo, och nu står detta hemma i hans rum.
i56 med volymkrympta pX-12 lär nog platsa ganska högt upp på listan det också
Max_Headroom skrev:Vad fan, har alla drabbats om något slags hybris? Bizarrt, som någon skrev ovan. Fan, det ser helt sjukt, särskilt när man vet hur stora i56orna är.
Alltså, exakt HUR stor är behovet av att kunna spela +140dB ned under 20Hz? Kräks man inte innan?
David_A skrev: Hemma hos mig var 6st av dessa lite i underkant för i56/i64s när det pressades till absurdum.
Max_Headroom skrev:David_A skrev: Hemma hos mig var 6st av dessa lite i underkant för i56/i64s när det pressades till absurdum.
Fy fan vad starkt ni måste ha spelat. Tänk på hörseln. Ni använde väl hörselskydd?
:D Jo, precis vad jag tänkte på! Helt störda referensramar man får, alltså...David_A skrev:...nivån under 20hz är ju lite begränsad.
David_A skrev:Ska fota lite så fort pY-8 kommer på plats. Vilket förhoppningsvis kan bli redan denna vecka
Måste skaffa lite fasta testtoner under 20hz för att prova lite mera. Någon som sitter på sådana filer?
David_A skrev: Detta är dock den första högtalaren som jag upplevt verkligen klarar av att måla upp en ljudbild med 100%igt fokus överallt, även om bredden mellan högtalarna tom blir större än lyssningsavståndet. 3m eller strax över i lyssningsavstånd har faktiskt fungerat mycket bra, så länge bredden mellan högtalarna inte blir för liten.
David_A skrev:Att rummets bidrag minskar med i56/i64s ökade direktivitet tycks vara av godo här, speciellt hos mig där inte rummet är 100% perfekt.
David_A skrev:Sitter man närmare än 3.5m så kan också vissa nackdelar med denna skillnad i spridning mot dom mindre modellerna märkas av. Trots större precision med i56 kan jag uppleva en lite mera energirik topp, eller lite luftigare ljudbild med i28 på kortare lyssningsavstånd.
David_A skrev:Faktum är att redan på tämligen moderata nivåer så spelar i56/i64s mera avslappnat och oansträngt. Högtalarna är på intet sätt förlåtande eller maskerande, men deras obesvärade och distorsionsfria spelstil gör det lättare än någonsin att fastna timtals i musiken oavsett volym och kvalitet på skivor.
David_A skrev:Runt 4m finns det inga punkter där jag kan tycka att i28 fungerar bättre hemma hos mig.
David_A skrev:Rummets bidrag minskar pga högre direktivitet.
Takreflexens inverkan tycks minska klart märkbart hemma hos mig.
Jag TROR att just takreflexen är största anledningen till att i28 kan upplevas som lite luftigare i toppen hemma hos mig. Alltså att det luftiga just är takreflexen. Kan vara trevligt på låg volym, men blir jobbigt på högre. Pip sprider ännu mera än i28, och det märks också på samma sätt i ett odämpat rum, dvs den låter lite ljusare i toppen.
i .
David_A skrev:Pip sprider ännu mera än i28, och det märks också på samma sätt i ett odämpat rum, dvs den låter lite ljusare i toppen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster