Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
petersteindl skrev:Vill man ha gammaldags magneter med junkegenskaper i ljudåtergivningssammanhang så är ferrit ganska bra. Andra kanske inte tycker så, men jag gör det definitivt.![]()
Vill man ha moderna högtalarelement med goda prestanda så är ingenjörsmässigt välutvecklade neodymmagnetsystem att föredra. Vill man ha PA system som ska tåla ur och skur så rekommenderar jag högtalare med ferritmagneter.
petersteindl skrev:Jag har inte kallat något för junkmagneter. Det är väl dags att börja läsa det jag skriver.Jag skriver gammaldags magneter med junkegenskaper. Sedan skriver jag också: Vill man ha moderna högtalarelement med goda prestanda så är ingenjörsmässigt välutvecklade neodymmagnetsystem att föredra. Är det konstigt?
Densen skrev:IÖ nu när du verkar ha tid över, och ångan uppe, kanske man kan få tigga mer info om SSC: s basmoduler. Ex.vis passar de även befintliga/äldre OA-51. Är de passiva. Et.c.
schmutziger skrev:Jag frågade IÖ för lite över en månad sen och då sade han att de skulle kunna gå att köpas från hifikit om några veckor.
Eftersom det inte finns några nya OA-51 att köpa så verkar det lite konstigt om de inte skulle "klicka" hyfsat bra iaf.
Kaffekoppen skrev:Är det inte vettigare att SSC berättar om det när de finns tillgängliga?
Det har ju varit mer än lovliga uttalanden om dittan och dattan tidigare, så låt dem nu visa att de får fram något och så pratar vi om det sen
ps... Det har redan sagts att det kommer utannonseras information när den nu finns tillgänglig på CarlssonPlanet.
Jag är faktiskt förvånad över att SSC gör avsteg från sin rätt nyligen deklarerade linje att inte prata om kommande produkter som inte är tillgängliga...
IngOehman skrev:Funderar faktiskt på att avgå ur SSC. Mera otacksamhet än för de
ansträngningar jag gjort för SSC har jag aldrig fått möta i några andra
sammanhang.Det förtar ju liksom hela glädjen med det. Vad finns
det då för mening?
IngOehman skrev:Men hot om länsstyrelsen från naqref fick luften att gå ur mig helt.
Densen skrev:SSC:s SS8545 dräpare + basmoduler visavi Nagref/Steindl basmodul och AVR(några siffror): variant av OA-51. DET hade varit något på träffen.
![]()
Naqref™ skrev:Densen skrev:SSC:s SS8545 dräpare + basmoduler visavi Nagref/Steindl basmodul och AVR(några siffror): variant av OA-51. DET hade varit något på träffen.
![]()
Vi kan köra tester av OlA-68s Gargantua mot OB51. De förra är gissningsvis i närheten av de större basmoduler som SSC presenterar.
paa skrev:Naqref™ skrev:Densen skrev:SSC:s SS8545 dräpare + basmoduler visavi Nagref/Steindl basmodul och AVR(några siffror): variant av OA-51. DET hade varit något på träffen.
![]()
Vi kan köra tester av OlA-68s Gargantua mot OB51. De förra är gissningsvis i närheten av de större basmoduler som SSC presenterar.
Jag hörde båda basarna vid olika tidpunkter under dagen och med olika musik, så att kalla min lyssning för jämförande test är att gå alldeles för långt, men ändå fick jag en väldigt entydit intryck, inbillat eller inte, om vilka som lät bäst.
Vad säger ni som var där just när det kopplades om?
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster