Moderator: Redaktörer
Tengil skrev:Callisto "stjärnan" avser surroundkanalerna, åtta till antalet. Ingvar sade att det är bra om man även kan diffusera bakkanalerna, men att det var lite överkurs.
Men när man ändå höll på så fixade jag det också.
Profbd, bilder kommer, jag har inte fått den sista ytabsorbenten för taket vid duken.
Vh Christer
En liten anekdot som handlar om ljudtryck, det är lätt att höja ganska mycket när inte distortion gör sig gällande, för några lördagar sedan satte jag mig ned med en liten whisky och ställde den på tygfotpallen framför mig. När jag skulle ta en liten sipp hittade jag inte glaset, när jag reste mig och kollade runt, så hittade jag det under soffan, ren bas som sagt.
profbd skrev:En liten anekdot som handlar om ljudtryck, det är lätt att höja ganska mycket när inte distortion gör sig gällande, för några lördagar sedan satte jag mig ned med en liten whisky och ställde den på tygfotpallen framför mig. När jag skulle ta en liten sipp hittade jag inte glaset, när jag reste mig och kollade runt, så hittade jag det under soffan, ren bas som sagt.
och detta med bara fyra bamoduler![]()
![]()
alkohålmissbruk var det lagawullin?
EA_73 skrev:Jag råkar veta att det sitter ytabsorbenter i taket.Vill ngn se bilder
Britt-Gunnar skrev:EA_73 skrev:Jag råkar veta att det sitter ytabsorbenter i taket.Vill ngn se bilder
nä ush och tvi![]()
klart vi vill se bilder
EA_73 skrev:Britt-Gunnar skrev:EA_73 skrev:Jag råkar veta att det sitter ytabsorbenter i taket.Vill ngn se bilder
nä ush och tvi![]()
klart vi vill se bilder
Då får Tengil släppa virren och börja jobba lite med kameran
steveo1234 skrev:Tengil: Hur funkar det att hålla en svart matta ren? Tittar man på bilderna så ser det ut som att all smuts och damm syns väldigt tydligt på en sådan matta. Några tankar kring detta?
/Från en som funderar på att köpa en likadan....
Tengil skrev:steveo1234 skrev:Tengil: Hur funkar det att hålla en svart matta ren? Tittar man på bilderna så ser det ut som att all smuts och damm syns väldigt tydligt på en sådan matta. Några tankar kring detta?
Svart matta liknar en svart bil, alltså det finns inget snyggare än när den är ren.Jag har inga problem med den, den är lätt att dammsuga och den är skön att gå på och snygg att se på.
Vh Christer
steveo1234 skrev:Tengil skrev:steveo1234 skrev:Tengil: Hur funkar det att hålla en svart matta ren? Tittar man på bilderna så ser det ut som att all smuts och damm syns väldigt tydligt på en sådan matta. Några tankar kring detta?
Svart matta liknar en svart bil, alltså det finns inget snyggare än när den är ren.Jag har inga problem med den, den är lätt att dammsuga och den är skön att gå på och snygg att se på.
Vh Christer
Alrighty. Så, sålänge man sköter den väl, dvs inte spiller på den och dammsugar den några gånger i veckan så är man "home safe" ?
Dags att mäta upp rummet och lägga en beställning isåfall.
profbd skrev:hur upplever du skillnaderna nu efter de senaste modden?
hur blev bilden när du slapp ströljus från taket?
jag får nog ta mig en titt på ditt rum igen
Tengil skrev:Jag bumpar upp denna tråd med lite nyheter, igår hade jag besök av Ludvig från componentforum, han hjälpte mig att kalibrera projen.
Jag kan verkligen rekommendera att lägga lite av krutet på denna åtgärd, resultatet blev verkligen kanonbra![]()
Vh Christer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster