rhenrics skrev:Det fattar du väl själv att en högtalare som inte ens konstruktören tjänar några pengar på inte går att jämföra pris/prestandamässigt med en kommersiell dito där varje distributionsled ska ha sin del av kakan?
Det är fullt möjligt att pi60 är en bättre högtalare än wilson watt puppy, men det är ju först när du har möjlighet att köpa wilson högtalaren direkt från fabriksbandet, till fabrikörens "självkostnadspris", alternativt när pi60 säljs ute i affären som en kommersiell högtalare, som jämförelsen dem emellan blir vettig och intressant.
Nej, nu är du ute och cyklar. Såklart man kan jämföra. Jag skiter väl fullständigt i om ena företaget har 1000 olika led och krav på 10 000% avkastning, det ENDA jag är intresserad av prestanda/pris.
Pi60, lr om det är pi60s, kommer ju säljas av Guru, och den lär nog vara billigare än Watt, som jag hört flera versioner av och ingen har imponerat det minsta.
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.