Naqref™ skrev:Mja jag tänker inte på vad Stig tyckte om marknadsföringsmänniskornas insatser utan mer vad DU tycker om dom. Det torde ha varit mer än att de behövde kompletteras med information för att du skulle få en helt annan bild av vad han önskade med sina högtalare. För att få en helt annan bild så måste innehållet vara väldigt bristfälligt eller så står där något som inte strämmer. Oavsett vilket så borde ju man kalla broschyrer som ger en helt felaktig bild för dåliga. Det är väl klandervärt, eller hur?
Jaha, förlåt, jag kanske missförstod något.

Svar: Nja, det där är ju en knepig fråga.
Låt mig nöja mig med att svara att jag fick upp ögonen för att Stig hade tänkt massor av intressanta tankar först efter att jag träffade honom. Dessförinnan verkade det för mig mest bara vara en idé om att "rundstrålning är bra" som realiserats.
Det betyder ju inte att broschyrerna var dåliga, bara att de inte passade mig. Det gäller de flesta broschyrer, jag känner sällan att jag får ut så mycket intressant information från dem - men det betyder ju inte att de inte kan vara väldigt bra och svara på de frågor som andra har.
Om de är utformade av en person som är skicklig på att veta hur människors informationsbehov ser ut statistiskt så är det rent av troligt att de lyckas utforma presentationsmaterial som är mycket bättre än vad jag kan. (Det framgår säkert rätt bra om man läser Ino Audios Manifest...

Men - just jag talar hellre med den som har hittat på grunkan. Tycker inte om att ha filter emellan.
Tycker dessutom att det kan var värt att påpeka att det inte bara är sådana saker som informationsmängd och anpassning till läsarnas förmodade kunskaper och undringar som skiljer mellan att läsa ett papper och att tala med en person. När man talar med något kan man ju ställa frågor också, och således räta ut frågetecken mycket effektivare / komma sanningen mycket närmare.

Vh, iö