Moderator: Redaktörer
Man lägger byggstenar som låter bra, man provlyssnar varje komponent
Man använder uteslutande ohms lag- jämför/mäter sedan sedan före och efter objektet
Man använder båda av ovanstående konstruktionssätt
Svante skrev:Mja, jo, ohms lag är bra. Den är väl steg 1 och den ger en massa praktiska följdformler, som den om spänningsdelning tex. Numera simulerar man nog också en hel del. Men man kan knappast ge sig på ett F/E-lyssningstest direkt efter det. Och mäter man så mäter man sällan före, utan bara efter och i.
meanmachine skrev:Aningen snurriga alternativ! Jag kunde inte ens svara!
Harryup skrev:meanmachine skrev:Aningen snurriga alternativ! Jag kunde inte ens svara!
Jag tycker att den här undersökningen är minst lika intressant som spanjorernas test av stereoanläggning kontra pris.
Jag tror Richard är något stort på spåren.
Börjar se ett mönster.
mvh/Harry
Bill50x skrev:Harryup skrev:meanmachine skrev:Aningen snurriga alternativ! Jag kunde inte ens svara!
Jag tycker att den här undersökningen är minst lika intressant som spanjorernas test av stereoanläggning kontra pris.
Jag tror Richard är något stort på spåren.
Börjar se ett mönster.
mvh/Harry
![]()
/ B
Vad är bästa sättet att konstruera en ofärgad förstärkare ?
Bill50x skrev:Om det var så enkelt att konstruera en ofärgad förförstärkare genom att fråga på ett forum så hade det varit gjort för länge sedan....
/ B
-Martin- skrev:Det vore intressant att höra Morellos åsikt om rör. Alltså inte bandyrör utan rörförstärkare.
Morello skrev:Bill50x skrev:Om det var så enkelt att konstruera en ofärgad förförstärkare genom att fråga på ett forum så hade det varit gjort för länge sedan....
/ B
Svaret är lika enkelt som självklart: man konstruerar "korrekt" och i samklang med konstens alla regler.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster