Moderator: Redaktörer
Allbinn skrev:Jag bara rippar till HD. EAC -> APE/MPC
hrmm får man kopiera Question Laughing
Alltså skärpning. Jag fattar att det är rätt många nördar som hänger här men att hålla på med EAC och offsets när man skall komprimera lite mp3:s är overkill deluxe.
Kan någon ge en kort förklaring på vad som kan gå fel när man användet tex Nero? Vad gör ovan nämnda ripp-program bättre?
Mr_Miyagi skrev:Jaså...jag trodde det var gällande från och med förra årskiftet. Måste ha fått det hela om bakfoten då. Hoppas i alla fall det![]()
Bra då kan jag beskriva hur man enklast kringgår kopieringsskyddet med ett vanligt program som nero eller easy cd-creator.
Stoppa i skivan i brännaren, gå sedan in på cd-information. Finns i nån av menyerna. Man ska kunna få upp information om alla sessioner och spår här. I.o.m. att en cd-rom läser byte för byte medan en cd-spelare bit för bit och att cd-spelare inte kan läsa "data-delen" på skivan så är det ganska logiskt att de flesta skydd lägger sig i "data-sessionen". När man fått upp cd-informationen kan man sedan markera de enskilda ljudspåren och dra in dem på hårddisken för att sedan bränna ut dem på en helt ny skiva.
Sådär nu kan du spela skivan på din cd-spelare med digitalutgång eller ha en kopia i bilen, eller varför inte lägga in den i datorn så du kan lyssna på den som du vill. Eller varför inte bränna en kopia till brorsan så han slipper gå och sno dina skivor hela tiden. Du har ju betalt 200 spänn för skivan...klart att du ska ha rätt att lyssna på den! Oavsett vilket medium du väljer att spela den från.
Om nu inte detta lagförslag redan gäller, när ska beslut tas? Nån som vet?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster