Moderator: Redaktörer
Kaffekoppen skrev:Tackar
Haru några baffelmått, dämpning osv annat matnyttigt så slänger jag ihop en låda
Kaffekoppen skrev:Uppbrytningar som smäller till måste nog hanteras för sig själv, räcker inte med brantare delning bara..
niclas skrev:Vet inte om jag drar det till sin spets och nästan går OT, men.. Om man jämför en 6,5" + 1" variant med dyra/bra element, med en variant av linjekälla* med säg 10-20st billiga och rimligt bra bredbandselement.. (samma tot.-pris). Kan ma nupppnå lägre dist med tanke på förmodad högre känslighet och den "avlastning" som de många element ger? Isåfall; går det att räkna på och hur?
*Osäker på om linjekälla är rätt ord, hoppas det blir begripligt ändå..
300 till 3000hz är förståss önskvärt, men jag köper en oktav "fel" om delningen sköts snyggt så klangbalans/energiutstrålning blir jämn.Jocke skrev:Jag skulle vilja sträcka mig så långt att jag egentligen inte vill ha någon delning inom röstområdet. Det går säkert att få till det men vi har alla en stark referens i röster och jag tror att det är krävande och tidsödande att få en riktigt bra delning här.
/Jocke
PS. Du har PM!
Kraniet skrev:Men hur tänker ni?
Mitt har gul korn.celef skrev:det där 8546, är det svart eller gul kon? har ett nummer med k+t där elementet har svart kon.
ett element som verkar trevlig är peerless hds 205, har ni testat?
hur testar ni vad som passar bäst storleksmässigt för mellanregistret?
Kraniet skrev:jo men om man redan har en idé om vad man vill ha och inser att båda sätten (två/trevägs) kan ge samma eller liknande resultat. hur gör man då?
celef skrev:jo men om man redan har en idé om vad man vill ha och inser att båda sätten (två/trevägs) kan ge samma eller liknande resultat. hur gör man då?
hur kan du lyckas med det?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 232 gäster