snubber skrev:Jag menar inte att vara snorkig, men det är svårt för andra att veta när du betalat "för mycket", värdet på en begagnad utrustning speglar dels kundens (din) önskan att övertaga objektet, samt säljarens önskan att få tillbaka en viss del av tidigare erlagd köpesumma. Vanligtvis hittar man ett "medelvärde" på dessa önskemål.
Så frågan är väl mer hur gärna du vill ha just DEN förstärkaren.
För mig är väl max 500 kr rimligt, men jag kan tänka mig att det finns intressenter som kanske kan ge det dubbla och ändå vara glada. Men vi vet fortfarande inte om du har råd att köpa den.
Det var ett bättre svar, tack!
Jag förstår dina synpunkter och håller med till fullo. Det jag fiskade lite efter var väl det i sista stycket. Givetvis gör alla sina egna bedömningar av hur mycket just denna prylen är värd för just honom/henne, och det var just de bedömningarna jag var ute efter för att kunna bilda mig en egen uppfattning om vad som kan tänkas vara just ett "rimligt" pris.
Även om jag tycker att prylen är värd det fyrdubbla för just mig, så känner jag ändå inte för att betala mer än ett "rimligt" pris för varan. Sådan är jag...
/TygelBy