Vad är en HK640 värd?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
TygelBy

Vad är en HK640 värd?

Inläggav TygelBy » 2008-05-03 20:51

Finns det någon som har en idé om vad en gammal Harman Kardon HK640 stereoförstärkare i fint skick kan vara värd?

Ni som handlar mycket med begagnat, vad skulle ni vara beredda att betala för en sådan (om ni nu (hypotetiskt) behövde en stereoförstärkare)?

/TygelBy

Nefilim
Sura gubben

Re: Vad är en HK640 värd?

Inläggav Nefilim » 2008-05-03 22:22

TygelBy skrev:Finns det någon som har en idé om vad en gammal Harman Kardon HK640 stereoförstärkare i fint skick kan vara värd?

/TygelBy

Tja en femhundring kan jag bjuda... :)
Mitt minne är blott ett minne numera.

Användarvisningsbild
TygelBy

Inläggav TygelBy » 2008-05-03 22:36

Dunderklumpen skrev:
TygelBy skrev:Finns det någon som har en idé om vad en gammal Harman Kardon HK640 stereoförstärkare i fint skick kan vara värd?

/TygelBy

Tja en femhundring kan jag bjuda... :)

Okej, jag formulerar om frågan...

Hur mycket kan jag betala för ovan nämnda stärkare utan att ha behövt betala för mycket?

/TygelBy

Användarvisningsbild
snubber

Inläggav snubber » 2008-05-03 22:53

TygelBy skrev:Hur mycket kan jag betala för ovan nämnda stärkare utan att ha behövt betala för mycket?

/TygelBy

Titta i bankboken. :wink:
Leif

"man lär så länge man har elever"

Användarvisningsbild
TygelBy

Inläggav TygelBy » 2008-05-03 22:57

snubber skrev:
TygelBy skrev:Hur mycket kan jag betala för ovan nämnda stärkare utan att ha behövt betala för mycket?

/TygelBy

Titta i bankboken. :wink:

Finns det någon anledning till att vara snorkig...? :roll:

/TygelBy

Användarvisningsbild
bajenleker

Inläggav bajenleker » 2008-05-03 23:16

Det är väl bara att sätta ut den på Tradera, så får du svaret? 8)
Jag sålde en 645:a för just 645 pix, rena rånet. :oops:

Användarvisningsbild
snubber

Inläggav snubber » 2008-05-03 23:28

Jag menar inte att vara snorkig, men det är svårt för andra att veta när du betalat "för mycket", värdet på en begagnad utrustning speglar dels kundens (din) önskan att övertaga objektet, samt säljarens önskan att få tillbaka en viss del av tidigare erlagd köpesumma. Vanligtvis hittar man ett "medelvärde" på dessa önskemål.

Så frågan är väl mer hur gärna du vill ha just DEN förstärkaren.

För mig är väl max 500 kr rimligt, men jag kan tänka mig att det finns intressenter som kanske kan ge det dubbla och ändå vara glada. Men vi vet fortfarande inte om du har råd att köpa den.
Leif

"man lär så länge man har elever"

Användarvisningsbild
TygelBy

Inläggav TygelBy » 2008-05-03 23:44

snubber skrev:Jag menar inte att vara snorkig, men det är svårt för andra att veta när du betalat "för mycket", värdet på en begagnad utrustning speglar dels kundens (din) önskan att övertaga objektet, samt säljarens önskan att få tillbaka en viss del av tidigare erlagd köpesumma. Vanligtvis hittar man ett "medelvärde" på dessa önskemål.

Så frågan är väl mer hur gärna du vill ha just DEN förstärkaren.

För mig är väl max 500 kr rimligt, men jag kan tänka mig att det finns intressenter som kanske kan ge det dubbla och ändå vara glada. Men vi vet fortfarande inte om du har råd att köpa den.

Det var ett bättre svar, tack!

Jag förstår dina synpunkter och håller med till fullo. Det jag fiskade lite efter var väl det i sista stycket. Givetvis gör alla sina egna bedömningar av hur mycket just denna prylen är värd för just honom/henne, och det var just de bedömningarna jag var ute efter för att kunna bilda mig en egen uppfattning om vad som kan tänkas vara just ett "rimligt" pris.

Även om jag tycker att prylen är värd det fyrdubbla för just mig, så känner jag ändå inte för att betala mer än ett "rimligt" pris för varan. Sådan är jag...

/TygelBy

Återgå till Köpråd