Bäste herr Drutt;
Det ser ut som om du bara vaknat en gång och sen malt på? Jag har sett en bild på dig som ä taget cirka 10-15 år sen. Det är lätt att känna igen dig...
Måste säga att jag har haft ett antal tillfällen då det pingat till i huvvet med nya upplevelser som får en välja stig, men utan att överge de gamla. Första pinget var i högstadiet då jag upptäckte klassiskt, då jag inte var så mkt för musik öht. Köpte den där Naxos Klassiska Favoriter vol 1, senare vol 2, och boxarna gav mig ett intresse. Vid 15-16 års ålder infann sig lite mer elektronisk musik; Antiloop, Fatboy Slim, Earthbound, Prodigy etc och höll väl på så hela gymnasiet. På högskolan hamnade man i sk dåligt sällskap och det blev synth, EBM, IDM, triphop, Bigbeat, downbeat etc då jag började med att DJ:a. Detta förde in mig ännu en gång (återupptäckande) på högstadiets och gymnasiets techno/electro inkl italodisco, eurotechno, happy hardcore, som senare blev progressiv trance. Nu köptes Röyksopps Melody AM som spelat en mkt stor roll iom fler skivinköp och upptäckandet av Boards of Canada. Nånstans 2001-2002 träffade jag jazzen med herr Miles Davis. I samma veva skaffades carlsson. Jazzintresset delades med min mor, vilket i sig var rätt intressant upplevelse att oavsett varann varit intresserade av samma sak. Det är först nu, runt 03-04 jag upptäcker AC/DC och annan bluesorienterad hårdrock ungefär då jag flyttade tillbaka till Trollhättan och började lira med avr7000, magnus2 och Tux.
Jag kan plocka nästan* vilken skiva som hellst ur samlingen och fortfarande njuta.
*Det finns givetvis skivor jag försökt glömma att de skaffades. En ursäkt jag brukar ha är att de skaffades innan jag var musikintresserad.