Undrar vilken typ av kabel det kommer att handla om. Ström, signal, Ht... eller alltihop? Jag kommer definitivt att köpa numret iallafall!

Moderator: Redaktörer
Ranefjord skrev:http://www.hifiplus.com/preview.html
Undrar vilken typ av kabel det kommer att handla om. Ström, signal, Ht... eller alltihop? Jag kommer definitivt att köpa numret iallafall!
Audiomanikern skrev:Hej!
Säkert kul dock mkt mkt dålig för framtida försäljning! (numerA* då tänka positivt och
utgå därmed ifrån att hi-fi+ verkligen gjort ett riktigt blindtest (som de ämnar skriva om))
Mvh A*
Audiomanikern skrev:Hej!
Säkert kul dock mkt mkt dåligt för ev framtida EsoteriskHifiKabelFörsäljning! (numerA* tänka
positivt o utgå därmed ifrån att hi-fi+ verkligen gjort ett riktigt blindtest (som de ämnar skriva om))
Mvh A*
Jorma skrev:Du tar ut det negativa i förskott manikern. Försök att tänka positivt, det gör jag och det måste
kännas bättre än att ständigt och maniskt vara negativ
Audiomanikern skrev:Jorma skrev:Du tar ut det negativa i förskott manikern. Försök att tänka positivt, det gör jag och det måste
kännas bättre än att ständigt och maniskt vara negativ
A*j aj, är ju du som tar ut det positiva i förskott jormisen! Man måste inte någonting o vidare så
kan faktiskt.se inte alla flumma runt då en del måste föra saker & ting (ex hifi) framåt så att andra
(xxxxx) ska få möjligheten o kunna flumma runt, då detta också berikar världen (teoretiskt sätt
i.a.f.) så vad i.A*.f på sitt möjligen negativa sätt försöka frammana är o fördela DIY-resurserna på
ngt sånär realistiskt manér!
Mvh A*
Max_Headroom skrev:Har inte blindtester på kablar gjorts förr? Jag har i alla fall ett gammalt publicerat i en svensk tidning (ej Molt).
Har inte blindtester på kablar gjorts förr? Jag har i alla fall ett gammalt publicerat i en svensk tidning (ej Molt).
Jorma skrev:Max_Headroom skrev:Har inte blindtester på kablar gjorts förr? Jag har i alla fall ett gammalt publicerat i en svensk tidning (ej Molt).
Det var i Radio&Television och om man är ute efter att inte få höra några skillnader på kablar så finns det olika sätt att göra detta på.
Ett är att koppla upp några signalkablar på en apparat med flera utgångar som det finns signal på samtidigt och zappa mellan dessa. Då kommer garanterat ingen att höra skillnader på kablar.
AndersJ skrev:Max_HeadroomHar inte blindtester på kablar gjorts förr? Jag har i alla fall ett gammalt publicerat i en svensk tidning (ej Molt).
Stämmer i samband med en artikel av Ingvar Öhman i elektronikvärlden nr5 1996, "De lömska kablarnas dans" så fanns det även en artikel av Bertil Hellsten där man lyssnade på kablar.
Jorma skrev:Det finns flera sätt att sabba ett sådant test på för den som vill bevisa att det inte är någon skillnad på kablar.
Och det var precis det den tidningen var ute efter.
Style skrev:hallå hallå modera*torer, tråden måste stängas då den bryter mot många (o)skrivna hififorumsregler
Användare som besöker denna kategori: entt och 16 gäster