Style skrev:"och får man fråga på om det var på mödernets sida som apan fanns?"

Idag var styrman nykter - svarade A* rätt nu?
Mvh A*
Moderator: Redaktörer
Style skrev:"och får man fråga på om det var på mödernets sida som apan fanns?"
Slartibartfast skrev:GUD BEVARE OT INLÄGG!!!
Harryup skrev: Att vara varken positiv eller negativ i förväg till resultatet av testen verkar lite onödigt.
Harryup skrev:, men om denna tidning inte kan höra någon skillnad så bevisar juh det bara att det gäller hos och av dom.
mats skrev:Om jag skall vara ärlig så tror inte jag att diskussionen om blindtester, höra skillnad etc någonsin tar slut.
Nattlorden skrev:A*- dessutom är det ju inte samma 4 kg kaffe.
Jorma skrev:Det var i Radio&Television och om man är ute efter att inte få höra några skillnader på kablar så finns
det olika sätt att göra detta på. Ett är att koppla upp några signalkablar på en apparat med flera
utgångar som det finns signal på samtidigt och zappa mellan dessa. Då kommer garanterat ingen
att höra skillnader på kablar. // Det finns flera sätt att sabba ett sådant test på för den som vill
bevisa att det inte är någon skillnad på kablar. Och det var precis det den tidningen var ute efter.
Audiomanikern skrev:Inte ens om 100,000-tals studie-individer under kontrollerade former vid 1000-tals separerade tillfällen
samt platser var och en åt 4 kg kaffe o det visade sig att samtliga studie-individer vid samtliga tillfällen
på samtliga platser blev konstiga skulle det ha någon betydele! Det betyder ingenting för huruvida en
annan kaffe-ätande människa i trygg hemmiljö, med eget bekant ät-kaffe som han är trygg med skulle
bli konstig av att äta 4kg kaffe, det beror helt på o enda sättet o verkligen veta är att testa (4 kg Kaffe)!
Det var i fallet Lampsladd vs en PAD vätskeskärmad kabel som ägaren lyckades peka ut en kabel i ca 70% av fallen. I detta fall var det dock lampsladden som blindtestaren tillskrev de positiva egenskaperna.
Jorma skrev:Mina No.1 kablar är på test hos HIFI+ //
, så det ska bli spännande att se vilka kablar dom ska blindtesta med
Jorma skrev:Det var i Radio&Television och om man är ute efter att inte få höra några skillnader
på kablar så finns det olika sätt att göra detta på. //
Det finns flera sätt att sabba ett sådant test på för den som vill bevisa att det inte
är någon skillnad på kablar. Och det var precis det den tidningen var ute efter.
Audiomanikern skrev:Hej igen!
Förresten A*ngående:Jorma skrev:Mina No.1 kablar är på test hos HIFI+ //
, så det ska bli spännande att se vilka kablar dom ska blindtesta med
- Har Jorma själv gjort något blindtest någon gång? Vet ju din fru prickat in 10 av 10 utifrån...
köket men har Jorma prickat in, TjA* 7 av 10 ifrån... lyssningsrummet´s sweetspot ngn gång?
Om?, vad testades i.s.f. Nät, signal? högtalarkablage? eget eller andras? Hur gick du då tillväga?
Kunskapen om hur man inte ska utföra ett blindtest innehas uppenbarligen:Jorma skrev:Det var i Radio&Television och om man är ute efter att inte få höra några skillnader
på kablar så finns det olika sätt att göra detta på. //
Det finns flera sätt att sabba ett sådant test på för den som vill bevisa att det inte
är någon skillnad på kablar. Och det var precis det den tidningen var ute efter.
- så kunskap om hur man ska utföra ett blindtest borde ju rimligen då även den innehas!
Mvh A*
Jag är fri att utföra mina tester precis som jag behagar efter eget tycke och det ska inga maniker försöka att ändra på.
Dr_Tinnitus skrev:Lite angående tester....
....Personligen så anser jag, att om någon inte vill testa efter de normer som ær vedertagna och aktuella, så finns det ofta en anledning. Kanske man vill testa på sitt eget sætt, så man får de resultat man vill.....?
Dr Tinnitus
Flint skrev:....
Obs ironi och en gnutta självkritik.
Användare som besöker denna kategori: data_foggen och 24 gäster