Det var väll ungefär så här jag trodde att en CW skulle mäta:
Och precis som jag gissade så specar dom känslighet enligt högsta piken 97dB. Tycker det i det sammanhanget är kul att dom med den kurvan specar -3dB på 24Hz.
Moderator: Redaktörer
zapanasta skrev:Ja,vi är väl dumma i skallen alla då som hävdar att just dc-serien från cerwin vega skiljer sig från deras andra modeller,även norrmännen på avforum som i de flesta fall säger samma sak.
Ja det märks ju rätt tydligt om man känner igen musiken man lyssnar på. Precis som jag kan märka förändrigar om jag kopplar en Eq till och ändrar tonkurvan.celef skrev:det är intressant hur folk tolkar tonkurvor. om man lyssnar på musik och har väldigt låg dist, hur vet man att man lyssnar på en krusig eller snörrät tonkurva? vari musiken ligger nivåerna som avslöjar tonkurvornas skillnad?
matson skrev:Om DC-serien är bra eller inte beror helt på vad man avser med ordet bra.
Var det Jamo D365?Britt-Gunnar skrev:CV vad nog min första riktiga ljudupplevelse kommer inte ihåg modellen men det var 15tummare i dom, mina stakars Jamo-högtalare som jag hade då blev ganska beigea i jämförelse minst sagt

Alexi skrev:Var det Jamo D365?Britt-Gunnar skrev:CV vad nog min första riktiga ljudupplevelse kommer inte ihåg modellen men det var 15tummare i dom, mina stakars Jamo-högtalare som jag hade då blev ganska beigea i jämförelse minst sagt
Alexi skrev:Kanske de sämsta högtalare någonsin konstruerade för hemma bruk IMHO
Nja tänkte mer att jag hört värre för PA-bruk tex. Jamo Professional 400:Britt-Gunnar skrev:Alexi skrev:Kanske de sämsta högtalare någonsin konstruerade för hemma bruk IMHO
är dom bra för något "ljud-bruk" över huvud taget?

Poppen skrev:Varken Jamo eller CW får mig att bli glad.
Äh, det ökar ju bara efterfrågan på sån skit.phloam skrev:Mmm, den här tråden skall jag plocka fram så fort nån säger typ "alla anläggningar är bra bara du själv gillar den!"![]()
Varför inte sätta ihop den absolut värsta anläggningen som tänkas kan och bränna på bål, som dom gör i nån amerikansk bikertidning; slår sönder veckans Japanare.
Högtalare: CW, rätt solklart eller?
Fyll på med resten.... vilket är värsta skivspelarmärket? Jag vill veta!!
Alexi skrev:Var det Jamo D365?
zapanasta skrev:Nu är inte jag nån förespråkare för nya cerwin,men dom verkar ryckt upp sig iom senaste modellen,länkar till samma sida celef gjorde tidigare.
...
http://www.soundstage.com/revequip/cerwinvega_cls215.htm
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster