Moderator: Redaktörer
danne-k skrev:aha så det är inte möjligt att köpa 2+2+2 då, synd. 50-60 papp är massor med pengar för mig.
danne-k skrev:jo visst är det mer än 1 prof-x2 men inte om man ser vilket ljudtryck det är, ska man ha samma ljud som infra6 blir det väll ialf prox y-4 eller så...
Brunnsbo skrev:Synd att du inte har ett kalibrerat system, skulle vilja "känna" på ett som går lite djupare än 28Hz.
Mich skrev:Jag tror att det du menar med bumlig/tight bas är något som till stor del beror på hur högtalaren samverkar med rummet. Om frekvensgången (högtalaren i rummet) får en kraftig puckel vid en låg frekvens så tror jag det uppfattas som bumlig. Likaså om basen lever kvar länge i rummet, 'studsar om kring'.
Jag försöker nog säga att du inte bara skall stirra dig blint på högtalaren, t.ex. sluten eller basreflex, utan ta med rummet i tankarna.
//Michael
danne-k skrev:Men ialf vadå inte spelar behöver fundera på, klart att alla parametrar skall beaktas, och enligt egen erfarenhet finns det slöa och rappa basar, jag söker en rapp bas.
danne-k skrev: Det kan vara en väldans skillnad, ta tex en sån tumreg,,,,, erhm en sån iaktagelse att ett mindre element oftast låter och kanske tom har en mycket snabbare reaktionstid än ett större,
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster