Inte nog med att rummet är väldigt snyggt, det lät i mina öron fullkomligt fantastiskt om bl.a. Cardigans!
Jag undrar varför man väljer tämligen sönderskruvad popmusik vid utvärdering?
Moderator: Redaktörer
Inte nog med att rummet är väldigt snyggt, det lät i mina öron fullkomligt fantastiskt om bl.a. Cardigans!
Morello skrev:Inte nog med att rummet är väldigt snyggt, det lät i mina öron fullkomligt fantastiskt om bl.a. Cardigans!
Morello skrev:Inte nog med att rummet är väldigt snyggt, det lät i mina öron fullkomligt fantastiskt om bl.a. Cardigans!
subjektivisten skrev:Dom bilder jag sett på rummet så har dom parkettgolv. Varför?
KarlXII skrev:För att det är sönderskruvad popmusik man brukar lyssna på och har fräckheten att vilja att även den ska låta acceptabelt?
Almen skrev:Dels föredrar de uppenbarligen bredbandig adderad golvreflex vid lyssning, dels vill de också kunna använda rummet som inspelningslokal.
De har uppmätt RT60 på 0,4 s (0,6 s @<60 Hz), vilket är nästan dubbelt så mycket som jag föredrar i ett lyssningsrum.
Samma här.subjektivisten skrev:Intressant. Efter lagt in heltäckningsmatta så kan jag aldrig tänka mig ett system utan det.
dimitri skrev:subjektivisten skrev:Någon som bor i Gbg som är sugen att lyssna på Martens grejer?
Jag, fast jag jobbar dagl till 16.30. Kanske lördag?
beyond skrev:Morello skrev:Inte nog med att rummet är väldigt snyggt, det lät i mina öron fullkomligt fantastiskt om bl.a. Cardigans!
Hur lät det innan dom "skruvade sönder" den menar du?
Morello skrev:Utan att studera rummet får jag känslan av att det låter som det ser ut.
mats skrev:Morello skrev:Utan att studera rummet får jag känslan av att det låter som det ser ut.
Jepp håller med dig, tio gånger bättre än hos dig eller IÖ. Du har så rätt så, gamle vän
Morello skrev:Utan att studera rummet får jag känslan av att det låter som det ser ut.
Ah ok. det var en gammal bild så jag antog att den var i lämpligt format, har gjort det till länk nu istället.Almen skrev:Jag som då varit där och lyssnat, skulle väl vilja bedöma det så att det låter bättre än det ser ut, trots allt.
Inga jobbiga fladderekon eller resonanser, utan ganska rent ljud i det avseendet.
PS Kan ingen datorkunnig hjälpa Redaktörn fixa till storleken på hans bild (för oss med IE)?
Puss o tack!Alexi skrev:Ah ok. det var en gammal bild så jag antog att den var i lämpligt format, har gjort det till länk nu istället.Almen skrev:PS Kan ingen datorkunnig hjälpa Redaktörn fixa till storleken på hans bild (för oss med IE)?
Ericson skrev:Jepp håller med dig, tio gånger bättre än hos dig eller IÖ. Du har så rätt så, gamle vän
Ja, ja, då var vi på väg igen...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster