Jag ber alla att tänka efter två gånger innan man trycker på "skicka"-knappen.
Panorerade mono-upptagningar godkännes ej. Inte heller godkännes uppenbart komprimerade fonogram.

Moderator: Redaktörer
Matix skrev:En riktig godbit är denna.
Patricia Barber - Companion
Det rör sig om en liveinspelning, från FIM, First Impression music: http://www.fimpression.com
Skivan är i XRCD2 version. Skivnummer: FIMXRCD027.
Orginalutgåvan på cd är bra men detta är på en annan nivå![]()
/Mattias
Slartibartfast skrev:Jag kan lägga till några:
Många pratar om Diana Krall, då kanske framförallt Live in Paris. Trist platta skulla jag säga, men den verkar ju väl inspelad liksom.
Mvh Jocke
Morello skrev:Framförallt är det en panorerad monoinspelning, som är ganska långt från riktigt högklassig
Många pratar om Diana Krall, då kanske framförallt Live in Paris. Trist platta skulla jag säga, men den verkar ju väl inspelad liksom.
Mvh Jocke
Albumet är inspelat bland annat med dynamiska scensmikrofoner och låter i många avseenden riktigt illa(tex. vokalen). Inte på något sett jämförbar med Barbers studioalbum. Skivan är inte inspelad av FIM, utan av Jim Andersson för Premonition Records.
Matix skrev:Albumet är inspelat bland annat med dynamiska scensmikrofoner och låter i många avseenden riktigt illa(tex. vokalen). Inte på något sett jämförbar med Barbers studioalbum. Skivan är inte inspelad av FIM, utan av Jim Andersson för Premonition Records.
Morello, har du jämfört utgåvorna?
I mina öron är FIM utgåvan avsevärt bättre än "orginal" Premoniton utgåvan.
/Mattias
Användare som besöker denna kategori: genstruktur och 18 gäster