Nu har jag mailat Vice Recordings.
Orkar dom (vågar?) dom svara?
Moderator: Redaktörer
Morello skrev:För något år sedan skrev jag till Bob Ludwig [gateway mastering) och frågade varför han skruvat sönder Dire Straits "brother in arms" och påpekade att orginalutgåvan låter avsevärt bättre. Han svarade och förklarade att om remastern varit så dålig som gjorde gällande, hade inte kunden (Vertigo) godkänt arbetet. Jag klnadrar inte Bob Ludwig om de nu är så att Vertigo verkligen ville ha albumet sönderskruvat. Man har ju uppenbarligen betalat honom[Bob] 1 000 USD / timme, så kanske är det någon omdömmeslös männsika på Vertigo som bett att få fonogrammet komprimerat. Mycket tråkigt då albumet är ett av de mest välproducerade(avseende ljudkvalitet) pop/rock-album som producerats under 1980-talet. (1985 för att vara exakt)
Sladd skrev:Nu blir jag helt förvirrad.
Morello har väl aldrig fel?
Bill50x skrev:
Eh, va? Skulle Brother In Arms vara ett av de tekniskt mest välproducerade albumet på 80-talet? Sorry, men lyssnade du bara på ett album det årtiondet? Brother In Arms är tyvärr ett typexempel på hur trist en digital inspelning kunde låta på den tiden. Musiken är bra, mycket bra stundtals, men jag har hittills aldrig orkat igenom hela skivan. Jag har den både på vinyl och cd, och den suger. Den analoga debutskivan (kom 1978) låter bra mycket bättre, så gör även Love Over Gold som kom -82.
Bill50x skrev:Nu var det väldigt länge sedan jag lyssnade på "Brothers...", så det kan ju vara så att dåtidens cd-spelare inte var bättre
Det kan ju vara så också att vi helt enkelt gillar lite olika sound....
Iofs kräver första LP´n en bra skivspelare för att komma till sin rätt, men sådan har väl du, Max? Eller kör du bara cd´n? Den har jag faktiskt inte lyssnat på så noga, så den kan jag inte uttala mig om....
/ B
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 34 gäster